ششمین یادواره سوره‌های سرخ با حضور چهره‌های قرآنی و خانواده‌های شهدا در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

خاطره‌گویی از شهدا در یادواره سوره‌های سرخ

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، ششمین یادواره سوره‌های سرخ گرامیداشت شهدای قرآنی باحضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و اساتید و چهره‌های قرآنی کشور در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

مراسم با تلاوت محمدحسن موحدی فرزند شهید آغاز شد و به دلیل کسب رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تونس از این قاری جوان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ طی سخنانی با اشاره به راه‌اندازی ستاد سوره‌های سرخ گفت: این ستاد با پیشنهاد سازمان قرآن و عترت بسیج تهران در سپاه محمد رسول الله(ص) تشکیل شد و طی ان شناسایی شهدای قرآنی آغاز شد.

وی از شناسایی بیش از 2 هزار شهید قرآنی در کشور خبر داد و گفت: این کار در تهران با شناسایی بیش از 330 شهید آغاز شد و در کشور گسترش یافت. همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از همان سال 92 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

قربانی سیره شهدا را نجات‌بخش جامعه دانست و گفت: در دوره‌ای که جامعه با آسیب‌های گوناگون روبرو است معرفی شهدا و بکارگیری سیره آنها نجات بخش جامعه خواهد بود و ما هم باید منش و رفتار شهدا را به مردم معرفی کنیم. البته باید در ایام پرفتنه راه خود را به خوبی بشناسیم.

در ادامه اساتید قرآن به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند و در این میان محمدرضا صلجو به بیان خاطراتی از شهید احمد انصاری پرداخت و گفت: این شهید عزیز اولین شهید قرآنی کشور است که در درگیری‌های پاوه باضد انقلاب و در رکاب شهید چمران به شهادت رسید. شهید انصاری قاری قرآن بود و از سبک مصطفی اسماعیل تقلید می‌کرد. ما با هم بچه محل بودیم و در جلسات اساتید مرحوم مروت و مولایی شرکت می‌کردیم.

وی ادامه داد: سال 1357 زلزله شدیدی در شهر طبس روی داد و بیش از نیمی از مردم شهر کشته شدند. من به همراه شهید انصاری و یکی از دوستان با یک وانت راهی طبس شدیم تا به مردم کمک کنیم. این شهید عزیز صبح‌ها زودتر از همه بیدار می‌شد، شب‌ها از همه دیرتر می‌خوابید و از همه کمتر غذا می‌خورد، یکی از دغدغه‌های این شهید عزیز شاد کردن کودکان زلزله‌زده بود و به هر طریق خنده را به لب کودکان می‌نشاند.

در ادامه مهدی قره‌شیخلو به بیان خاطراتی از شهید حسین حیدری پرداخت و گفت: ما در منطقه 17 تحصیل می‌کردیم منطقه‌ای که در کشور سومین منطقه به لحاظ تعداد شهید بود. این شهید عزیز سال 1365 در جریان عملیات کربلای 5 مجروح شد و او را به تهران انتقال دادند. اما این شهید عزیز صبح از بیمارستان فرار کرد و خود را به منطقه رساند. ابتدا از حضورش در عملیات جلوگیری کردند اما با اصرار فراوان در عملیات شرکت کرد و به شهادت رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.