عضو هیئت مدیره انجمن  CNG کشور در زمینه راهکار جلوگیری از حوادث خودروهای دارای مخازن CNG فرسوده و دستکاری شده توضیحاتی ارائه کرد.

راهکار جلوگیری از حوادث خودروهای دارای مخازن CNG فرسوده چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد رضوی‌راد اظهار داشت: در یک ماه گذشته، ۵ حادثه انفجار مخازن CNG خودروهای دوگانه سوز در جایگاه‌های CNG کشور رخ داده که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن از هموطنان شده و عامل مشابه این حوادث هم متأسفانه دستکاری شدن مخازن و فرسوده شدن آنها است.

عضو هیئت مدیره انجمن  CNG کشور گفت: راهکار جلوگیری از حوادث خودروهایی که مخازن CNG آنها فرسوده و یا دستکاری شده، مشخص است و از طریق بازرسی و آزمون مخازن خودروها جلوی این اتفاقات مرگبار گرفته می‌شود.

رضوی‌راد عنوان کرد: متأسفانه در استان خراسان‌رضوی به‌دلیل به رسمیت شناخته نشدن خودروهای دوگانه‌سوز کارگاهی از سوی اداره کل استاندارد خراسان رضوی، مراکز بازرسی و آزمون از تست مخازن این نوع خودروها خودداری می‌کنند در حالی که جایگاه‌های CNG استان موظف به سوخت‌رسانی به این نوع خودروها هستند و این تناقص آشکار همواره تهدیدی برای مالکان و بهره برداران جایگاه‌های CNG استان است.

وی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد باید با قید فوریت نسبت به دستورات لازم جهت اقدامات فوری در این زمینه یا تشکیل جلسه‌ای برای هماهنگی و تعامل بیشتر بین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی، اداره کل استاندارد، پلیس راهور استان و ... جهت اجرایی شدن این مهم صادر شود؛   جلسات کارگروه CNG استان چندین سال است تشکیل نشده است.

رضوی راد ادامه داد: هم اکنون ۳۶ مرکز آزمون مخازن CNG با مجوز اداره کل استاندارد، در استان خراسان رضوی راه اندازی شده که به راحتی قابلیت آزمون بیش از ۳۰۰۰۰ مخزن CNG در ماه را دارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.