البرز- پیمان بضاعتی پور با بیان اینکه وضعیت تبلیغات محیطی در کلانشهر کرج به مرحله بحران رسیده است گفت: طی دو ماه گذشته ۲۵۰ تابلوی تبلیغاتی از سطح شهر جمع آوری شده است.

وضعیت تبلیغات محیطی شهر کرج بحرانی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، پیمان بضاعتی پور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به وضعیت نابسامان تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر گفت: موضوع تبلیغات محیطی در شهر کرج به مرحله بحران و هشدار رسیده است و ضروری است تا فکری برای ساماندهی وضعیت موجود شود.

وی با اشاره به حساسیت امام جمعه کرج نسبت به ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای سطح شهر افزود: مجموعه مدیریت شهری و شهردار کلانشهر کرج نسبت به این موضوع اهتمام ویژه دارند و همه بر این باوریم که وضعیت فعلی هر چه سریع تر باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه همه تابلوهای تبلیغاتی شهر به شهرداری تعلق ندارد افزود: طبق قانون، مدیریت فضای تبلیغاتی شهر با شهرداری است ولی در حال حاضر این حاکمیت وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه به دلیل اقدامات غلط گذشته، نهادها، سازمان ها و ارگان مختلف طبق مجوزهایی که به صورت قانونی و یا غیر قانونی دریافت کرده اند اقدام به نصب و استقرار سلیقه ای و بدون نظم و قاعده تابلوها در سطح شهر کرده اند که نتیجه آن منجر به وضعیت نابسامان امروز در سیمای بصری شهر شده است.

وی بهبود وضعیت سیمای شهر را در گرو همکاری و تعامل مشترک نهادها و ارگان های مختلف دانست و تصریح کرد: متأسفانه تعدد تابلوهای تبلیغاتی کرج علاوه بر مخدوش کردن زیبایی بصری شهر، فضای تبلیغاتی را هم تحت تأثیر قرار داده و  شرایط روحی و روانی ناپایدار و چالش برانگیزی را برای شهروندانی که برای امور روزمره خود در خیابان ها و معابر شهری تردد می کنند به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: این سازمان علاوه بر تدوین طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر، با ارگان‌های دارای تابلوهای تبلیغاتی چندین بار جلسه برگزار کرده تا با تعامل و همفکری، بهترین روش برای ساماندهی وضعیت تبلیغاتی شهر اتخاذ شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: طی دو ماه گذشته به همت معاونت زیباسازی ۲۵۰ تابلوی تبلیغاتی از سطح شهر جمع آوری شده است.

بضاعتی پور در پایان با اشاره به اینکه نابسامانی تبلیغات شهری زیبنده مردم کرج نیست گفت: این موضوع در شورای تامین استان در دست بررسی است و مجموعه مدیریت شهری هم با جدیت از حق و حقوق شهروندان در برابر هجمه ای که در خصوص تبلیغات محیطی نامناسب ایجاد شده دفاع کرده و برای دستیابی به سیمای مطلوب شهر تمام توان و امکانات خود را به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.