از ابتدای امسال تا پایان آذر امسال حوادث ناشی از کار در استان ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی امروز با بیان این مطلب گفت: در این مدت ۵۶۳ حادثه ناشی از کار در خراسان رضوی گزارش شد که با توجه به آموزش های مستمر و نظارت ها کاهش قابل قبولی داشته است.

عطا متین فر افزود: همچنین در این مدت ۱۳۳ هزار و ۸۷۱ نفرساعت آموزش دوره های عمومی تخصصی و بهداشت کار در خراسان رضوی ارائه شد که نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی گفت: بازرسان اداره کل در این مدت به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار ۲۰ هزار و ۵۸۹ مورد بازرسی انجام دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال نشانگر افزایش ۱۱ درصدی است.

مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به وضعیت اقتصادی واحدهای تولید نیز اشاره کرد و افزود: بیمه بیکاری نسبت به پارسال تاکنون با ۱۸ درصد افزایش به ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر در استان پرداخت می شود.

متین فر گفت: پارسال این تعداد ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر بودند.

او افزود: با وجود مشکلات واحدهای تولیدی شکایات کارگری نسبت به پارسال ۲۷ درصد کاهش یافته است. متین فر گفت: از ۱۰ هزار و ۵۷۱ دادخواست در مدت مشابه پارسال، امسال به هفت هزار و ۷۲۰ مورد رسیده است.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر شاغل در ۱۷۷ هزار واحد صنعتی و تولیدی خراسان رضوی فعالیت دارند. هم اکنون هزار و ۱۰۰ تشکل کارگری در استان وجود دارد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.