داود محمدی گفت: استفاده از ظرفیت های دانش بنیان، زمینه ساز رشد و اعتلای بخش کشاورزی است.

استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان، زمینه ساز رشد بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و نمونه‌های ملی استان قزوین ظهر روز شنبه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این استان برگزار شد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: یکی از بخشهای قابل اتکا برای مقابله با تحریمهای ظالمانه، بخش کشاورزی است و به صورت عام می‌توانیم در بخش کشاورزی برای کشور راه گشایی داشته باشیم.

وی افزود: در اثر تحریمها ممکن است آسیبهای جدی به بخش صنعت وارد شود اما بخش کشاورزی کمترین میزان این آسیبها را شامل می‌شود و با شرایط موجود کشور امنیت غذایی یکی از مهمترین عواملی است که نظام به آن توجه خاصی دارد چراکه تامین مایحتاج روزانه قابل مقایسه با موضوعی نیست و این مهم توسط کشاورزان محقق می‌شود؛ ما باید از کشاورزان و فعالان این عرصه تشکر کنیم.

محمدی یادآور شد: استان قزوین از جمله استانهایی است که فعالیتهای کشاورزی در آن به خوبی دنبال میشود و ما بخش کشاورزی را به عنوان پرچمدار استان میدانیم چراکه برگزیده شدن هفت نفر از کشاورزان قزوینی در سطح کشوری و بیش از ۵۰ نفر در سطح استانی نشان از غنای مناسب بخش کشاورزی این استان است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: ما می‌توانیم در بخش کشاورزی اتکای مناسب را داشته باشیم و باید بخش کشاورزی از هر جهت به خودکفایی برسد تا این رتبه‌های خوب را شاهد باشیم و در این مسیر حرکت کنیم و کشور بتواند در بخش کشاورزی اتکای صدرصدی به ظرفیتهای داخلی داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع بهره گیری از ظرفیتهای دانش بنیان نیز مهم است و امروز سطح برداشت در هکتار باید با کشورهای همسایه و توسعه یافته قابل رقابت باشد و کشاورزان تجارب ارزشمندتری در این بخش دارند؛ اگر علم و تجربه با هم تلفیق شود و از ظرفیت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استفاده کنیم میتوانیم برای رشد و اعتلای کشور مفید واقع باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: حق مطلب برای کشاورزان برتر ادا نمی‌شود و به همان میزان به برترینهای دیگر حوزههای مختلف اهمیت داده می‌شود باید فعالان کشاورزی در سطح شهر نیز معرفی شود که تحقق این امر می‌تواند انگیزه را برای این افراد ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.