نویسنده و فعال آمریکایی، مقامات عراقی را برای سکوت در قبال اشغالگری واشنگتن در کشورشان سرزنش کرد.

تعجب فعال آمریکایی از سکوت مقامات عراقی در قبال اشغالگری واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «دیوید سوانسون» نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال آمریکایی طی یادداشتی از اعتراض شخصیت‌های پارلمانی و مقامات مسئول عراق به سفر ناگهانی و سرزده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به عراق و دیدارش با نظامیان آمریکایی در الانبار بدون دیدار با مقامات سیاسی ارشد عراقی، ابراز تعجب کرد.

وی طی یادداشتی که در هفته‌نامه «فارن پالسی»، خطاب به عراقی‌ها نوشت: در کشور شما، پنج هزار نظامی آمریکایی حضور دارند و شما مطلقا به آن اعتراض نکردید تا اینکه رئیس جمهور برای بازدید سرزده آنها وارد کشورتان شد. دلیل این خشم و اعتراض شما نیز این بود که چرا در جریان این سفر نبودید و چرا ترامپ با هیچ یک از شما دیدار نکرد. در این زمان بود که شما خواستار پایان اشغالگری آمریکا در عراق شدید. در این مطالبه نیز، حق با شما بود.

در ادامه این یادداشت که ترجمه عربی آن در پایگاه خبری «سومر نیوز» منتشر شد، آمده است که آمریکا مدت زیادی است که وارد عراق شده‌، از امپریالیسم اروپایی حمایت کرده و هر دو طرف از جنگ با ایران و از دیکتاتوری وحشتناک حمایت کردند. بغداد را در جنگ نخست خلیج [فارس] بمباران کردند. سپس این نیروها از عراق خارج شدند و تحریم‌هایی در راستی ایجاد قحطی در عراق اعمال کردند. به صورت روتین، مناطق مختلف عراق را بمباران کردند که به کشته شدن میلیون‌ها نفر و آوارگی میلیون‌ها تن دیگر و شیوع وبا و بیماری‌های مسری و تخریب زیرساختهای این کشور منجر شد.

سوانسون در ادامه می‌گوید: آمریکا همچنین جوخه‌های مرگ را آموزش داد و تروریسم را ترویج داد و منطقه را از اسلحه مملو کرد و خصومت‌های منطقه‌ای و حمله به کشورهای مجاور را در عراق برافروخت. پس از همه‌این‌ها، تازه، عکس‌گرفتن رئیس‌جمهور آمریکا با سربازانش در یک پایگاه نظامی در عراق، موجب شد تا درخواست‌ها برای خروج این نیروها از کشور آغاز شود.

این درخواست‌ها به نظر این نویسنده بسیار خوب است زیرا هزینه آمریکا در جنگ عراق، سالانه نزدیک به یک تریلیون دلار بوده و به این معناست که از سال 2003، نزدیک به 16 تریلیون دلار در عراق هزینه شده است.

وی افزود: از ما خواسته شد که از جنگ حمایت کنیم و تظاهر کنیم که تمامی تنش‌ها پایان خواهد یافت و اوباما را برای توافقی که با بوش امضا کرد، سرزنش کنیم. 

در ادامه این یادداشت بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق با کلیه مزدوران و نظامیان بازنشسته و سلاح‌ها و ...از عراق تاکید شده و آمده است: اگر آمریکا خیر عراق را می‌خواهد، می‌تواند کمک‌های عینی به این کشور ارسال کند و به آن غرامت دهد و ضمن عذرخواهی، به عدم تکرار عملیات نظامی در این کشور متعهد شود. به دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی مراجعه کند و گناهکاران اصلی جنایات در عراق را محاکمه کند.

این نویسنده در ادامه خطاب به دولت ترامپ می‌نویسد: بگذار ما جنگ در سوریه و افغانستان و هرجای دیگری در جهان را طی سال جاری به پایان برسانیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.