یک کارشناس اقتصادی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ درباره تاثیرات تعطیلی دولت آمریکا گفت تعطیلی دولت سبب کُند شدن روند ادغام شرکت‌های تجاری شده است.

دودی که از تعطیلی دولت آمریکا به چشم شرکت‌های تجاری این کشور می‌رود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جی جی سوهن» کارشناس اقتصادی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ درباره تاثیرات تعطیلی دولت آمریکا گفت تعطیلی دولت آمریکا سبب کند شدن روند ادغام شرکت‌های تجاری شده است.

در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی اعلام کرد از بیست و دوم ماه دسامبر و از زمانی که دولت تعطیل شد شاهد نوعی بن‌بست در واشنگتن هستیم. در حالیکه رییس جمهور ترامپ و کنگره تلاش می‌کنند که به توافق برسند ما شاهد تاثیرات این موضوع در چندین نهاد در کشور هستیم. هشتصد هزار کارمند فدرال به مرخصی رفته‌اند و یا اینکه حتی بدون پرداخت حقوق به کار خود ادامه می‌دهند. هم اکنون باخبر شدیم که کمیسیون ارتباطات فدرال هم فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است. این موضوع می‌تواند اثراتی را حتی در سال‌های پیش‌رو به همراه داشته باشد.

در ادامه جی جی سوهن، کارشناس مسائل اقتصادی از دانشگاه جرج تاون در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید به نظر شما این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت تعطیلی دولت اگر توافقی حاصل شود تنها چند روز طول می کشد اما اگر تعطیلی دولت چندین هفته به طول بیانجامد آنگاه این موضوع می تواند تاثیر قابل توجهی بر ادغام شرکت هایی چون ادغام شرکت های اسکوریمتو و بووم و همچنین ادغام شرکت های ترابیون و نکست استار داشته باشد. اگر تعطیلی دولت ادامه پیدا کند آنگاه مردم دیگر نمی توانند کار کنند آنگاه آنها نمی توانند معامله‌ای انجام دهند. آنگاه آنها نمی توانند با سهامداران خود دیدار کنند. اگر تعطیلی دولت بیش از چند روز به طول بیانجامد آنگاه اثرات زیادی بر روی ادغام شرکت ها خواهد داشت.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید آیا تعطیلی دولت می تواند نتایج حاصل از ادغام شرکت‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد، افزود: به نظرم این موضوع نمی تواند نتایج را تغییر دهد. به نظرم این موضوع بیشتر سبب تاخیر در ادغام شرکت ها می شود. فکر می کنم کمیسیون ارتباطات فدرال باید به این موضوع توجه کند. آنها زمانی را در اختیار دارند که باید بر اساس آن این شرکت‌ها ادغام شوند. آنها در این زمان چراغ سبز لازم را برای ادغام شرکت ها می دهند. زمانی که در این روند تعویق ایجاد شود این موضوع سبب می شود که ادغام شرکت‌ها به تعویق بیفتد. قطعا تعطیلی دولت این زمان را متوقف خواهد کرد. اگر شما فرصتی برای دیدار با سهامداران خود نداشته باشید اگر شما زمانی برای برگزاری جلسات داخلی با وزارت دادگستری برای ادغام نداشته باشید آنگاه این موضوع سبب کند شدن نظارت کمیسیون ارتباطات فدرال بر این ادغام ها و به تاخیر افتادن آنها خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید آیا در دوران تعطیلی دولت فعالیت یک نهاد می تواند از مسیر خود خارج شود، گفت قطعا فعالیت هر نهاد دولتی از مسیر خود خارج خواهد شد زیرا نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد. برای مثال کمیسیون ارتباطات فدرال با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که در نتیجه تعطیلی دولت شاهد نهصد و یازده مورد خاموشی و قطع برق در سراسر کشور بوده ایم. این موضوع سبب شده است که شرکت های تامین کننده برق نتوانند خدمات خود را ارائه کنند. اگر کمیسیون ارتباطات فدرال بخواهد تحقیقاتی در این رابطه انجام دهد این تحقیقات در زمان تعطیلی دولت بسیار طول خواهد کشید. اگر تعطیلی دولت بسیار طولانی شود آنگاه فعالیت های هر نهادی از مسیر خود خارج خواهد شد.

او در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید ما می دانیم که کمیسیون ارتباطات فدرال تحقیقات گسترده‌ای را درباره فیسبوک انجام می دهد که با توجه به تعطیلی دولت روند این تحقیقات کند خواهد شد، آیا اینگونه نیست؟ گفت قطعا اینگونه خواهد بود. اگر شما عضوی از شرکت های سیلیکون ولی (منطقه ای در کالیفرنیا که محل استقرار اکثر شرکت‌های بزرگ در عرصه فن آوری است) باشید حقیقتا از تعطیلی دولت بسیار خوشحال خواهید بود زیرا کمیسیون ارتباطات فدرال در حال تحقیقاتی گسترده درباره رسوایی کمبریج انالیتیکا و افشای اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک بود. اگر شما عضوی از شرکت فیس بوک باشید از اینکه دولت تعطیل شده است بسیار خوشحال خواهید بود.

تعطیلی دولت آمریکا وارد هفته سوم خود شده است و  دونالد ترامپ تهدید کرده است اگر تعطیلی بخش‌هایی از دولت ماه‌ها و حتی یکسال طول بکشد باز هم حاضر نیست از موضع خود عقب‌نشینی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.