۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 638168

پیدا شدن اثری تاریخی در یکی از محلات منطقه ثامن مشهد چند روزی می‌شود به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است

آخرین خبرها از اثر کشف شده در کوچه چهار باغ

اما هنوز که هنوز است سؤال اصلی و اساسی یعنی مشخصات این بنا و قدمت از نظر کارشناسان مربوطه مشخص نشده است و همه پیگیر اعلام نظر از سوی یک مقام در این خصوص هستند. دیروز قرار بود مرجان اکبری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی پاسخ این پرسش‌ها را برای ما روشن سازد، اما کلیات مصاحبه کوتاه ما با وی همان مطالبی بود که پیش از این عنوان شده بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در خصوص ماهیت اثر کشف شده در حوالی کوچه چهار باغ مشهد، گفت: طبق مشاهداتی که در این سطح از حفاری نظاره‌گر بودیم این موضوع است که آجرهای چهارگوش قدیمی، پوشش گنبدی، طاق، پایه‌ها و دیواره‌های آن مشخص شده است.

مرجان اکبری در این خصوص افزود: اساساً محتوای این اثر مشخص و معلوم نیست برای آنکه ماهیت و دوره آن مشخص شود نیاز به اطلاعات بیشتری است که در این مورد درحال رایزنی هستیم و کارگاهی که در آن منطقه مشغول به کار بود، تعطیل شده تا بتوان مطالعات بیشتری را زیر نظر باستان‌شناس انجام دهیم.

وی با اشاره به اضطراری بودن موضوع و اخذ مجوزهای مربوطه درباره آن، افزود: شروع مطالعات، محور این اثر بستگی به مجهز کردن یک گروه دارد که بتوانیم با توجه به آن، کار اطلاع رسانی را داشته باشیم.

اکبری خاطرنشان کرد: باید با شهرداری هماهنگی انجام و مجوز اخذ شود زیرا طرف قراردارد پروژه شهرداری است، ولی به لحاظ تخصصی باید بخش مطالعات باستان شناسی عهده‌دار آن باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این خصوص تصریح کرد: برای این کار باید پروپزالی بنویسند، چرا که باید بدانند به دنبال چه مواردی هستند، نگاه تخصصیِ پژوهشیِ باستان شناسی عوامل خود را می‌خواهد که نقشه‌بردار، کسی که بتواند اطلاعات را مدون کند، نیروهای کارگری و خدماتی و...از آن جمله هستند وهمه آن‌ها زیر نظر یک باستان‌شناس قرار می‌گیرند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.