مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از برنامه ریزی و اجرای طرح های ویژه برای تامین آب مورد نیاز دریاچه بزنگان خبر داد.

تلاش برای احیاء منابع آبی دریاچه بزنگان

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی در بازدید از دریاچه بزنگان سرخس اظهار کرد: آب این دریاچه از بارندگی های سالانه و چشمه های کوچک حاشیه و کف دریاچه تامین می شود و تلاش می کنیم با بهسازی مسیل ها و جانمایی لوله های انتقال آب بتوانیم این دریاچه را احیاء کنیم.

وی افزود: در این راستامقدمات تغذیه سفره های آبهای زیر زمینی اطراف با اقدامات بیولوژیک نیز با موفقیت انجام شده و واگذاری مدیریت این منطقه به بخش خصوصی دردست پیگیری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اثر طبیعی ملی دریاچه بزنگان از نظر شرایط اکولوژیکی وزمین شناسی ارزش های مطالعاتی بسیاری را برای محققان فراهم کرده است و بهبود زیر ساخت های زیست محیطی ضمن نجات این دریاچه از نابودی، می تواند آن را به یک منطقه اکوتوریستی حائز اهمیت تبدیل کند.

همتی تصریح کرد: طبیعت گردی باید بر مبنای چهار رکن اصلی، کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی، احترام به فرهنگ مردم بومی، افزایش مزایای ناشی از گردشگری طبیعی برای مردم محلی و جلب رضایت طبیعت گردان استوار باشد.

وی بیان کرد: بازدید های آموزش محور از جاذبه های طبیعی درکشورهای توسعه محسوب می شود وباید با بهره گیری از اکوتوریسم و با جلب مشارکت جوامع محلی مانع از بحران های تهدید کننده اکوسیستم های طبیعی شویم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.