۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 638683

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به بررسی مصرف آب برف و یخ و مضرات آن بر بدن پرداخته اند.

مضرات مصرف آب برف و یخ

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اندآب برف و یخ بر خلاف آب باران برای بدن مناسب نیست، آب باران سبک ، گوارا، صاف و سودمند است در صورتی که در یک جا به مدت زیادی ثابت نماند.

آبهایی که از ذوب شدن یخ و برف بدست می آید غلیظ و سنگین است، یخ و برف هر گاه پاک و صاف باشد و مخلوط با مواد پست و مضر نباشد، خوب و بی ضرر است، در قدیم برف را در میان آب می انداختند و آب را با آن سرد کنند یا کنار آب در ظرف دیگری می گذراشتند تا آب با آن سرد شود.

اصولا آبی که به یخ و برف سرد می شود از سایر آبها اختلاطش بیشتر است و چنین آبی برای کسانی که به درد و ناراحتی های عصبی مبتلا هستند مضر است، بهتر است این آب را بجوشانند و در معرض هوا بگذارند تا سرد شود آن وقت سالم تر می شود.

بیشتر بخوانید : تسلط "سودا" در بدن را با این روش از بین ببرید

بیشتر بخوانید: مضرات نوشیدن آب به هنگام خوردن غذا

بیشتر بخوانید: مصرف آب ناشتا چه فوایدی برای بدن دارد؟

میکروب ها میان آبهایی بیشتر زندگی می‌کنند که در حدود ۱۵ الی ۲۰ درجه حرارت داشته باشند، حرارت هر چه بیشتر شود میکروب ها را نابود می‌کند و هر چه کمتر شود از حرارت و فعالیت آنها کم می‌کند و در هر دو جهت ضررهای فاحشی دیده می شود، همچنین سایر آب های آلوده را وقتی بجوشانند و در معرض جریان هوای پاک قرار دهند به حالت طبیعی و اعتدال برمی‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.