مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: تلاش دستگاه های امنیتی و اجرایی معطوف به حل مشکلات دانشگاه‌ها است.

تلاش دستگاه های امنیتی و اجرایی معطوف به حل مشکلات دانشگاه‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، نخستین جلسه هم‌اندیشی روسا، هیئت رئیسه، نمایندگان ولی‌فقیه و مدیران حراست دانشگاه‌های خراسان رضوی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی برگزار شد.

مشاور وزیر اطلاعات در این جلسه هم اندیشی اظهار داشت: با روش‌های منسوخ سخت‌افزاری اداره کشور میسر نیست، بلکه کشور را باید با استفاده از روش‌های نرم، نوین و علمی مدیریت کرد.

وی دو آفت مهم در نظام محاسباتی کشور را خودشیفتگی و وادادگی، قلمداد و بیان کرد: نباید در ارزیابی وضعیت خود یا دشمن دچار خود شیفتگی یا وادادگی شویم چرا که در چنین وضعیتی امکان پیشرفت و صعود به قله‌های ترقی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مشاور وزیر اطلاعات همچنین گفت: دشمن تلاش می‌کند ما را به سمت محاسبات مبتنی بر جهل و احساسات سوق دهد. آمریکا درباره ایران دچار دو اشکال محاسباتی است؛ اول اینکه در زمینه ظرفیت‌ها و توانمندی خود دچار اشتباه محاسباتی شده و دوم دچار مشکل محاسباتی در زمینه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان رضوی با تبیین نقش دانشگاه در تنظیم نظام محاسباتی کشور از مدیران دانشگاهی خواست که در این راستا به وظیفه خود عمل کنند.

وی با اشاره به سه پارامتر مقاوم‌سازی، اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی ایران، نقش دانشگاه‌ها در توانمندی‌های موشکی و هسته‌ای کشور را ویژه ارزیابی کرد و بر استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها در حل مشکلات صنعت در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی نظام سلطه تاکید کرد.

مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به مسائل، مشکلات و پیشنهادات مطرح شده از سوی مدیران دانشگاهی حاضر در جلسه اظهار داشت: تمام تلاش دستگاه‌های امنیتی و اجرایی استان معطوف به حل مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها است.

در ابتدای جلسه دارابی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد، حجت‌الاسلام ترابی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان،  شمسیان رییس جهاد دانشگاهی،  علی‌نژاد رییس دانشگاه پیام نور،  تشکری رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان،  قنبری رییس پارک علم و فناوری و طیرانی رییس دانشگاه خیام به نمایندگی از حاضران به بیان مسائل و دیدگاه‌های خود در حوزه دانشگاهی پرداختند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.