قزوین_ یوسف شیخ الملوکی گفت: طی زمستان سالجاری، شاهد بارش های مناسبی در قزوین خواهیم بود.

زمستانِ قزوین در سال‌جاری پربار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در جلسه اضطراری شورای مدیریت بحران استان قزوین در سالن ستاد بحران اظهار داشت: در سه الی چهار روز آینده شاهد ورود سیستم ناپایدار از غرب کشور به استان قزوین هستیم که این سامانه ریزش های هوای سرد ناپایداری را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه براساس نقشه های هواشناسی، قزوین ۱۷میلیمتر، آبیک ۸/۸، تاکستان ۱۷، سیردان ۷/۹ میلیمتر بارندگی را در روزهای گذشته داشته است، افزود: وضعیت بارش ها از ابتدای پاییز سال جاری در تمام مراکز شهرستان ها مناسب بوده است و پیش بینی می شود شاهد بارش های مناسبی در سالجاری باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: میزان بارش ها برای روز پنج شنبه گسترش یافته و برای روز جمعه میزان آن کاهش می یابد و برای روز چهارشنبه هوای گرمی را خواهیم داشت.

شیخ الملوکی عنوان کرد: در روز جمعه استقرار توده هوای سرد را در استان خواهیم داشت و وضعیت باد در روز پنج شنبه از سمت شمالغربی به همراه سرما با کاهش دما را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اوج یخبندان برای روز شنبه هفته آینده پیش بینی می شود.

مهدی آخوندی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان نیز در این جلسه عنوان کرد: صبح جمعه نیز شاهد هوای سرد همراه با یخبندان و باد همراه با کولاک به ویژه در مسیرهای کوهستانی خواهیم بود و در ظهر جمعه استقرار هوای سرد پیش بینی می شود و صبح شنبه نیز سردترین ساعات هوا در بین هشت تا دوازده درجه زیر صفر خواهد بود.

وی مطرح کرد: وزش بادهای شدید در گردنه های استان همراه با پدیده کولاک خواهد بود و بسیاری از نقاط استان درگیر یخبندان بوده و صبح روز شنبه این شرایط شدت می گیرد و عمده فعالیت هوای ورودی به استان از پنجشنبه بعداز ظهر به بعد در نیمه شمالی بیشتر خواهد بود.

معاون فنی و عملیاتی منطقه قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین سوخت در سطح کشور وجود ندارد و شرکت ملی پخش وظیفه تامین سوخت را در شرایط بحران نیز دارد.

وی ادامه داد: ۱۹۴ هزار لیتر سوخت به کارخانه شیشه ارسال شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.