اجرای طرح هوشمند سازی کارت‌های ملی افراد مدت‌هاست کلید خورده و مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند یا اقدام کرده و کارت‌هایشان را دریافت کرده‌اند یا اینکه در زمان باقی مانده باید اقدام کنند.

انتظار برای دریافت کارت ملی هوشمند ۹ ماهه شد

اما برخی از متقاضیان هم هستند که چند ماهی می‌شود برای تعویض کارت ملی اقدام کرده‌اند و هنوز موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده‌اند.

 ۹ ماه انتظار برای دریافت یک کارت

قدردان یکی از شهروندان مشهدی در این مورد به خبرنگار ما گفت: من از اوایل اردیبهشت ماه گذشته برای تعویض کارت ملی‌ام اقدام کردم و همه مراحل را طی ‌کردم اعم از ثبت نام و مراجعه به اداره پست و... را پشت سر گذاشتم، اما بعد از حدود ۹ ماه هنوز کارت جدیدم به دستم نرسیده است.

وی در خصوص اینکه شاید مراحل ثبت نام مشکلی داشته یا نقص مدارک داشته است، اظهار داشت: به هیچ عنوان مشکل از این نبوده چرا که من برای پیگیری مراجعه کردم، گفتند ثبت‌نام شما در سیستم انجام شده و ایرادی ندارد فقط کارت شما صادر نشده است.

شهروند دیگری با اشاره به اینکه مدت‌هاست مردم برای دریافت کارت‌های ملی هوشمند با مشکل مواجه شده‌اند، گفت: مشکل من هم برمی‌گردد به حدود ۵ ماه قبل که هنوز با اینکه تمام مراحل رو انجام دادم اما کارت هوشمند برایم صادر نشده است. البته تا جایی که من اطلاع دارم به نظرم مشکل در مواد اولیه برای ساخت کارت‌های هوشمند وجود دارد که نمی‌توانند کارت‌ها را صادر کنند.

تأخیر ۳ ماهه در تحویل کارت‌ها

برای اطلاع از موضوع با سید محمود قریشی، مجری طرح کارت ملی هوشمند در اداره کل پست خراسان رضوی تماس گرفتیم. وی با اعلام این موضوع که حدود دو سه ماهی تحویل کارت ملی نداشتیم، گفت: در این مدت به نظر می‌رسد مشکلاتی که ثبت احوال در تهیه کارت‌ها داشته، سبب شده تا این وقفه ایجاد شود اما از چند روز قبل با آماده شدن کارت‌ها تحویل کارت به متقاضیانی که مراحل ثبت‌نام را پشت سرگذاشته‌اند انجام می‌شود. طبق روال قبل برای متقاضیان پیامک ارسال می‌شود و می‌توانند برای دریافت کارت‌هایشان اقدام نمایند.

قریشی با بیان این مطلب که تاکنون در کل استان حدود ۳ میلیون ۳۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط اقدام به ثبت‌نام و دریافت کارت ملی هوشمند کرده‌اند، تأکید کرد: با این وجود رقمی در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دیگر در استان هستند که کارت ملی قدیمی دارند و باید هر چه زودتر برای دریافت کارت هوشمند اقدام نمایند.

  ۳۱ هزار تومان برای یک کارت

وی همچنین هزینه دریافتی برای صدور کارت ملی را همان ۲۹ هزار تومان بیان کرد و افزود: به این رقم ۲ هزار تومان دیگر هم باید اضافه کرد که در زمان تحویل کارت از متقاضی دریافت می‌شود با این شرایط هیچ تغییری در زمینه پرداختی متقاضیان به وجود نیامده است.

مجری طرح کارت  ملی هوشمند  در اداره کل پست خراسان رضوی همچنین در خصوص کسانی که کارت ملی آن‌ها صادر شده و تاکنون برای دریافت آن اقدام نکرده‌اند نیز گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از کارت‌های ملی هوشمند صادر شده اما صاحبان آن‌ها هنوز برای دریافت مراجعه نکرده‌اند که این کارت‌ها حداقل از یکسال گذشته در اداره پست موجود است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت به اداره پست مراجعه کرده و کارتشان را دریافت نمایند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.