سومین طرح شهید احمدی روشن به همت بنیاد نخبگان و با همکاری بنیاد نخبگان خراسان رضوی با هدف توانمندسازی و مشارکت نخبگان برای حل مسائل واقعی کشور اجرا می‌شود.

اجرای طرح شهید "احمدی روشن" ویژه نخبگان خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان خراسان رضوی، بنیاد ملی نخبگان پس از اجرای دو دوره طرح شهید احمدی روشن با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد در نظر دارد با اجرای سومین دوره این طرح گام دیگری در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی کشور بردارد.
 در طرح شهید احمدی روشن که با همکاری بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی اجرا می‌گردد، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته‌های نخبگانی مسأله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل آن ها می‌پردازند.
شرح پروژه‌ها و رشته‌ها و تخصص‌های مورد نیاز در این بخش قابل مشاهده است. آن چه پیش روست، طرح‌های پیشنهادی اساتید خبره برای دوره سوم بوده و برای هر طرح پیشنهادی، قسمت‌های مختلفی از قبیل " شرح موضوع کلی طرح پیشنهادی، هدف گیری خاص این طرح، اهمیت انجام این طرح برای کشور و کارفرمای احتمالی آن، کارهای مشابه انجام شده در داخل یا خارج از کشور، نیروی انسانی مورد نیاز برای طرح و چشم انداز این طرح" توسط اساتید گرامی تهیه شده است که زمینه آشنایی دقیق تر مستعدین با ابعاد طرح را فراهم می‌کند. 
در فراخوان این دوره، گوشه‌ای از نیازمندی‌های مهم کشور در قالب 4 مسأله مشخص ارائه گردیده و جمعی از خبرگان صنعتی و دانشگاهی مسئولیت راهبری حل آنها را برعهده گرفته‌اند. بدین ترتیب فرصت مناسبی فراهم آمده تا از میان مستعدین برگزیده جوایز تحصیلی سال 97-98 بنیاد ملی نخبگان در رشته‌های تحصیلی علوم پایه، فنی و مهندسی،کشاورزی و پزشکی بنا به علاقه و رشته تحصیلی خود بتوانند در پروژه‌های تعریف شده با لحاظ اولویت ثبت‌نام نموده و پس از بررسی و تأیید توانایی‌های ایشان، در یکی از هسته‌های نخبگانی شروع به فعالیت کنند.
مستعد مقطع کارشناسی از سال سوم و علاقه‌مند مشارکت در هسته‌های نخبگانی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی برای ثبت‌نام در فراخوان دوره سوم این طرح می‌توانند از 25 دی ماه الی 3 بهمن ماه به سامانه هم‌اندیشان مراجعه و در طرح‌های مورد علاقه خود ثبت نام نمایند. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.