مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت: قیمت فعلی فروش لوازم خانگی در بازار برای سازمان تعزیرات راضی کننده نیست و همچنان افزایش قیمت در برخی از اقلام مشاهده می‌شود.

دستور تعزیرات به کارخانه‌داران برای تعدیل نرخ رب گوجه فرنگی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد علی اسفنانی مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: در راستای مدیریت کالاها و لوازم خانگی و ارائه آن به بازار، جلساتی با تولید کنندگان لوازم خانگی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه قیمت فعلی فروش لوازم خانگی در بازار برای سازمان تعزیرات راضی کننده نیست و همچنان افزایش قیمت در برخی از اقلام مشاهده می‌شود، بیان کرد: با توجه به تخلف در گرانفروشی لوازم خانگی در بازار، برخورد با احتکار کنندگان لوازم خانگی از چندماه پیش آغاز شد و تعداد قابل توجهی انبار دپو کالا و لوازم خانگی توسط ماموران گشت تعزیرات حکومتی استان تهران شناسایی شد و با متخلفان برخوردهای لازم صورت گرفت.

اسفنانی تصریح کرد: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باید دستور برخورد با متخلفان را به سازمان تعزیرات ابلاغ کند، شهروندان هم در صورت مشاهده تخلف گرانفروشی در بازار می تواند گزارش آن را به سازمان تعزیرات ارسال کنند تا با تشکیل پرونده در رابطه با این موضوع به شکایات مردمی رسیدگی شود.

وی افزود: از آنجایی که کالاها و لوازم خانگی در حال عرضه به بازار، دارای برندهای متفاوت و مختلفی است، تخلفات رخ داده در بحث گرانفروشی بر اساس فاکتور فروش فروشندگان بررسی خواهد شد و سازمان تعزیرات بر اساس آن شاخصه یعنی قیمت ثبت شده در فاکتور فروش کالاها، اعلام نظر خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات استان تهران با اشاره به اینکه بخشی از گرانفروشی در بازار به خدمات پس از فروش عرضه کنندگان کالاها و لوازم مربوط است، گفت: خدمات پس از فروش کالاها بدون هیچ دلیل موجهی از سوی فروشندگان محاسبه و از مشتریان دو برابر قیمت کالا وجه برای ارائه خدمات دریافت می‌شود که این موضوع در اصل تخلف محسوب می‌شود و با شکایت شهروندان قابل پیگیری است.

قیمت فعلی لوازم خانگی در بازار مورد رضایت سازمان تعزیرات نیست/ با توجه به ثبات قیمت ارز در کشور کارخانه داران رب گوجه فرنگی حق افزایش قیمت ندارند

وی افزود: فروشندگان و وارد کنندگان کالا مکلف هستند تا همراه کالایی وارداتی به مشتریان خدمات پس از فروش ارائه دهند و اگر کالایی وارد کشور شده است باید بر اساس قیمت اولیه آن کالا، خدمات پس از فروش به خریداران ارائه شود.

مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران بیان کرد: متاسفانه برخی از فروشندگان و وارد کنندگان  با سوء استفاده از افزایش نرخ ارز مدعی شدند که کالاها را با قیمت ارز بالا به کشور وارد کرده اند و خدمات پس از فروش آن نیز باید با قیمت دو برابر به مشتریان ارائه شود که با توجه به ثبات در بازار ارز دیگر این بهانه قابل قبول نیست.

اسفنانی با بیان اینکه تنظیم بازار براساس عرضه و تقاضا امکان پذیر است، بیان کرد: عرضه و تقاضا در یک بازار باید متعادل شود، با افزایش مشتریان و تقاضا کنندگان یک کالا در بازار، تولید و عرضه آن کالا نیز بایستی افزایش پیدا کند چرا که در غیر این صورت بازار با کمبود کالای مورد نظر مواجه خواهد شد و قیمت کالا به دلیل زیاده خواهی افراد سودجو افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل سازمان تعزیرات استان تهران درباره قیمت زنی مجدد بر روی کالاها توسط برخی فروشندگان گفت: این امر مصداق بارز تخلف است. برچسب زنی مجدد قیمت بر روی کالاها و حتی عدم قیمت گذاری بر روی کالا در بازار تخلف محسوب می‌شود و با شکایت شهروندان این موضوع قابل پیگیری خواهد بود.

وی با اشاره به گران بودن برخی از اقلام در بازار پس از ثبات قیمت ارز در کشور، بیان کرد: به عنوان مثال در بخش فروش رب گوجه فرنگی قیمت این محصول به یکباره افزایش پیدا کرد، دلیل افزایش قیمت این محصول آن است که در یک بازه زمانی در کشور محصول گوجه فرنگی مجوز صادرات به کشورهای همسایه را داشت و با توجه به بالا رفتن ارز و صادرات بخش عظیمی از گوجه فرنگی به کشورهای دیگر، کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی، محصول گوجه فرنگی را با قیمت بیشتری خریداری می‌کردند و به همین دلیل محصول تولیدی خود را با قیمت به مراتب بیشتری نسبت به گذشته در بازار عرضه می‌کردند.

قیمت فعلی لوازم خانگی در بازار مورد رضایت سازمان تعزیرات نیست/ با توجه به ثبات قیمت ارز در کشور کارخانه داران رب گوجه فرنگی حق افزایش قیمت ندارند

اسفنانی اضافه کرد: با توجه به ثبات قیمت ارز و وجود گوجه فرنگی کافی در کشور قیمت رب گوجه فرنگی باید تعدیل شود و کارخانه داران حق گران کردن این محصول را ندارند.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات در تلاش است تا با اقدامات خود و رسیدگی به شکایات مردمی رضایت شهروندان را به دست آورد، گفت: در گذشته بارها ثابت شده است که در کشور ما مردم در سخت‌ترین روزها در کنار هم و دست به دست یکدیگر با مشکلات پیش آمده تا پیروزی مبارزه کردند، لذا امروز که کشور در تنگنا اقتصادی قرار گرفته است، از شهروندان می‌خواهیم تا با کمک به یکدیگر و تلاش مسئولان از این بحران خارج شویم.

مدیر کل تعزیرات استان تهران خاطرنشان کرد: شهروندان در سطح کل، یک مصرف کننده هستند و از طرفی همه باید با استفاده درست از فرهنگ صحیح مصرف و جا افتادن آن در کشور به گونه‌ای رفتار کنیم تا بازار رو به تعادل پیش برود چرا که در خیلی از نقاط جهان خود مردم با مدیریت مصرف صحیح نسبت به تنظیم بازار و تعدیل قیمت کالاها اقدام می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.