مجموعه داستان «کارآگاه دهکده» که شامل ۶ داستان از ویلیام فاکنر نویسنده آمریکایی برنده جایزه نوبل است، با ترجمه احمد اخوت از سوی نشر افق منتشر شد.

 ۶ داستان از ویلیام فاکنر در "کارآگاه دهکده" منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مجموعه داستان «کارآگاه دهکده» اثر ویلیام فاکنر با ترجمه احمد اخوت در مجموعه میراث فاکنر از سوی نشر افق منتشر شد.

مجموعه داستان «کارآگاه دهکده» ۶ داستان کارآگاهی فاکنر را در خود دارد که ۵ عنوان از آنها از مجموعه «ترفند شوالیه» انتخاب شده است و مترجم برای هر داستان یک مقدمه نوشته است. داستان «مو» هم ششمین داستانی است که در این مجموعه آمده و به عنوان اولین داستان در کنار ۵ داستان دیگر منتشر شده است. 

داستان «مو» ، اولین داستانی است که در آن، گاوین استیونز در نوشته‌های فاکنر حضور پیدا می‌کند. این شخصیت یک وکیل _ کارآگاه است. داستان‌های مربوط به استیونز از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۹ ادامه پیدا کرد. استیونز از ۲۸ سالگی تا ۵۰ سالگی‌اش در داستان‌های فاکنر زندگی کرده است. فاکنر گاوین استیونز را براساس زندگی و شخصیت دوست عزیزش فیل استون نوشت. این دوست فاکنر، یک وکیل‌دعاوی و انسانی فرهیخته بود که تاثیر زیادی بر زندگی این نویسنده داشت.

شخصیت گاوین استیونز در ۱۳ اثر ویلیام فاکنر حضور دارد؛ ۶ رمان و ۷ داستان کوتاه. اخوت پیش از شروع متن داستان‌های مجموعه «کارآگاه دهکده»، ۴ مطلب توضیحی نوشته که با عناوین «در آستانه کتاب»، «فیل استونِ فاکنر»، «سالشمار زندگی گاوین استیونز» و «آثاری که گاوین استیونز در آن‌ها حضور دارد» چاپ شده‌اند. پس از این مطالب هم داستان‌های کتاب با این عناوین درج شده‌اند: مو، دود، تارک دنیا، دستی روی آب‌ها، فردا، شب غلط بنماید.

مجموعه داستان «کارآگاه دهکده» در یک‌هزار و صد نسخه و در  ۲۲۴ صفحه با قیمت ۲۶ هزار تومان از سوی نشر افق منتشر شده است. همچنین این کتاب، چهارمین عنوان از مجموعه «میراث فاکنر» است که این ناشر چاپ می‌کند.

پیش از این کتاب، «جنگل بزرگ»، «گنج نامه» (داستان های گنج نمکی) و «اسب‌ها و آدم‌ها» از مجموعه فوق منتشر بده بودند که تمام آنها را احمد اخوت ترجمه کرده است.

ویلیام فاکنر ‏ (۱۸۹۷ - ۱۹۶۲) رمان نویس آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سبک‌های گوناگون شامل رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله صاحب اثر است. شهرت او عمدتاً به خاطر رمان‌ها و داستان‌های کوتاهش است که بسیاری از آنها در شهر خیالی یوکناپاتافا اتفاق می‌افتد. او یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات آمریکا و مشخصا ادبیات جنوب آمریکاست. با اینکه اولین آثار فاکنر از سال ۱۹۱۹، و بیشترشان در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ منتشر شده بود، وی تا هنگام دریافت جایزهٔ نوبل در سال ۱۹۴۹ نسبتاً ناشناخته مانده بود. حکایت و رمان آخر او چپاولگران برندهٔ جایزه پولیتزر داستان شدند. در سال ۱۹۹۸، مؤسسه کتابخانه نوین رمان خشم و هیاهوی او را ششمین کتاب در فهرست صد رمان برتر انگلیسی قرن بیستم قرار داد، رمان گوربه‌گور و روشنایی در ماه اوت هم در این فهرست قرار دارند. رمان آبشالوم، آبشالوم! او هم اغلب در فهرست‌های مشابه گنجانده می‌شود. او بزرگ‌ترین رمان‌نویس آمریکایی بین دو جنگ جهانی شناخته می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.