خراسان شمالی-حجت الاسلام و المسلمین علی خادمی گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ هیات مذهبی و ۱۲۰۰ مداح استان در سامانه طوبی ثبت نام شده اند.

جذب ۵۰۰ دانش آموز علوم و معارف اسلامی در مدارس استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه از  جذب ۵۰۰ دانش‌آموز علوم و معارف اسلامی در مدارس صدرای استان خبر داد.

اظهار داشت: این مدارس اکنون بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز دارد و با تأسیس مدرسه‌ای دیگر در مجموعه خراسان شمالی، تعداد این مراکز آموزشی به ۵ مورد می‌رسد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط این اداره کل افزود: ۱۳ پایگاه در حاشیه شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان مشخص‌شده که با تفاهم‌نامه‌هایی با مجموعه وزارت کشور و بسیج در حال ارائه خدمات هستند.

خادمی، برون‌سپاری اداره مراکز دارالقرآن به مجموعه‌های فرهنگی استان را ازجمله دیگر اقدامات اخیر تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد.

وی تشکیل و تقویت انجمن خیرین قرآنی در استان برای نخستین بار، تقویت مجموعه‌های خانه‌های قرآن در روستاها و مؤسسات قرآنی در شهرهای خراسان شمالی و ساماندهی هیات های مذهبی را از جمله اقدامات در راستای مجموعه فرهنگی دینی عنوان کرد که در حال حاضر در حال انجام هستند.

وی تربیت حافظان قرآن، مربیان قرآنی ازجمله سایر اقدامات تبلیغات اسلامی عنوان کرد و افزود: هدف‌گذاری در اقدامات کارهای فرهنگی در راستای کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی در مناطق مهم و حساس شهرستان‌ها است که برای بهبود وضعیت پرخاشگری در جامعه اقدام می‌شود.

وی در ادامه بااشاره به تعداد هیات های مذهبی در استان گفت: در حال حاضر۱۴۰۰ هیات مذهبی و ۱۲۰۰ مداح استان در سامانه طوبی با مشخصات دقیق ثبت‌نام و ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین در ادامه به وجود ۱۷۰ خانه عالم در سطح روستاهای استان اشاره کرد و گفت: این خانه‌ها عالم توسط روحانیون مستقر در دهستان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و کمتر از ۱۰ مورد از این خانه‌ها اکنون خالی از روحانی مستقر هستند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.