یزد - علیرضا طاقه باف گفت: در بخش صنایع تبدیلی ۹ پروژه شاخص در ایام ا... دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد که با سرمایه گذاری ۸۱۴ میلیارد ریال اشتغال ۳۲۸ نفر را به دنبال دارد.

۹ پروژه شاخص در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی یزد افتتاح خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، علیرضا طاقه باف مدیرصنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهادکشاورزی استان یزد اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون ۲۵ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان یزد با سرمایه گذاری ۱۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که اشتغال ۵۶۳ نفر را فراهم نموده واز مجموع  ۲۵ واحد به بهره برداری رسیده ۹ پروژه شاخص در ایام ا... دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد که با سرمایه گذاری ۸۱۴ میلیارد ریال اشتغال ۳۲۸ نفر را موجب می شوند.
وی افزود : افتتاح سردخانه و کشتارگاه صنعتی طیور درشهرستان اشکذربه عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور تمام اتوماتیک در مرکز و شرق کشور شناخته می شود از جمله این پروژه ها است  که در شهرستان اشکذر با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم نموده است.
طاقه باف همچنین از بهره برداری بزرگترین سردخانه ذخیره ای استان در منطقه بندر خشک پیشگامان مهریز خبر داد و گفت : در این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه و ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن ۳۰ نفر به کار گرفته شده است.

این مسئول همچنین از افتتاح اولین واحد تولید سوسیس،کالباس و همبرگر از گوشت بلدرچین و کبک و قرقاول  در کشور با سرمایه گذاری بیش از ۴۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۶۰۰ تن در سال و اشتغال زایی ۲۵ نفر در منطقه شیرکوه شهرستان تفت خبر داد .              

طاقه باف راه اندازی نخستین واحد فرآوری زیتون استان در روستای سریزد مهریز را از دیگر پروژه های شاخص افتتاحی در این ایام برشمرد که با افتتاح آن گام بلندی در راستای ترویج کشت و مصرف محصول کم آبخواه و مفید زیتون برداشته خواهد شد و برای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که با ظرفیت تولید سالیانه ۱۷۰۰ تن ۴۰ نفر به کار گمارده می شوند.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی استان سایر پروژه های مورد بهره برداری را شامل بسته بندی میوه و دیگر محصولات گلخانه ای و سردخانه در روستای فهرج، واحدهای فرآورده های کنجدی در اردکان و تولید و بسته بندی انواع میوه خشک و دمنوش گیاهی در شهرک صنعتی  یزد و واحد تولیدی انواع عرقیجات گیاهی و گلاب در شهرستان مهریزبرشمرد که این پروژه ها نیز با مجموع ۷۲/۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۰۲۰۰تن ظرفیت سالیانه موجب کارآفرینی مستقیم برای ۹۳ نفر شده اند.
علیرضا طاقه باف با اشاره به اینکه برای راه اندازی این پروژه ها ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که از صندوق توسعه ملی و خط اعتباری مکانیزاسیون به عنوان منابع اعتباری آن یاد نمود و ابراز امیدواری کرد با سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان، شاهد پیشرفت و توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی و اقتصادی استان باشیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.