افشین اکبری‌حداد گفت: درحال حاضر در بازار موبایل با کمبود مواجه نیستیم اما عملا موبایل با گارانتی در بازار وجود ندارد.

موبایل با گارانتی عملا در بازار وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، افشین اکبری‌حداد رییس اتحادیه موبایل فروشان مشهد اظهار کرد: قبلا ۸۰ درصد گوشی‌ها با گارانتی بود و فقط ۲۰ درصد گارانتی نداشت اما در حال حاضر ۸۰ درصد گوشی‌ها گارانتی ندارد و فقط ۲۰ درصد گوشی‌ها دارای گارانتی است.

اکبری حداد درباره وضعیت واردات تجاری بیان کرد: واردات تجاری ما تقریبا از بین رفته است و شاید تنها  ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت ان به کار گرفته میشود چراکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به بهانه های مختلف ثبت سفارش موبایل را قبول نمیکند یعنی ثبت سفارش ظاهرا باز است اما در عمل سازمان سمت ثبت سفارش را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: این برنامه‌ای است که دولت برای اینکه ارز از کشور خارج نشود تدوین کرده و موانع مختلفی را برای واردات ایجاد کرده که به موجب آن واردات قانونی موبایل انجام نمی‌شود درحالی که مسافری هم که کالا وارد می‌کند در حال خارج کردن ارز از کشور است و به جای آن کالای خارجی وارد می‌کند پس بهتر است که این خروج ارز از کشور از طریق شرکت‌های واردکننده موبایل انجام شود که در واردات موبایل به استانداردهای لازم توجه و گوشی‌های با گارانتی وارد می‌کنند نه از طریق مسافری که به هیچ کدام از این مسائل توجهی نمی‌کند و گمرک هم نظارتی بر آن ندارد.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد درباره تبعات گوشی‌های همراه بدون گارانتی افزود: گارانتی نداشتن تلفن‌های همراه در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد، هنگامی که گوشی‌های گران قیمتی که مسافران بدون توجه به استانداردهای لازم وارد کرده‌اند، خراب شوند در این صورت قطعا مصرف کننده در زمینه خدمات پس از فروش و تامین  قطعات گوشی به مشکل خواهد خورد.

اکبری‌حداد متذکر شد: این شیوه واردات برای اینکه قیمت موبایل متعادل بماند تنها چاره ای است که می‌توان در پیش گرفت اما در نهایت اگر واردات رسمی و قانونی و خدمات پس از فروش مورد انتظار دوباره به چرخه واردات باز نگردد همه را دچار مشکل خواهد کرد.

وی درباره وضعیت قیمت گوشی‌های موبایل خاطرنشان کرد: ما کاهش قیمتی در گوشی‌های اندروید داشتیم ولی وضعیت کاهش قیمت گوشی میتواند بهتر از این هم به شرطی که یا ممنوعیت واردات مسافری بیش از ۱ گوشی برداشته شود یا موانعی که بر سر راه واردات قانونی گذاشته شده است، برداشته شود.

اکبری‌حداد درباره اقداماتی که دولت در حوزه قانون‌گذاری در این رابطه می‌تواند انجام دهد، گفت: دولت باید برای واردات قانونی تسهیلاتی قائل شود چرا که شرکت‌های واردکننده نمی‌توانند کالا بدون گارانتی وارد کنند اما مسافر هر کالایی را می‌تواند وارد کند و محدودیتی برای کالای مسافری از لحاظ کیفیت نداریم، چرا که گمرک توجهی به این مسائل ندارد و این مشکلات زیادی برای مصرف کننده بوجود خواهد آورد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.