پیشنهاد سردبیر

همدان- احمد توصیفیان گفت: تعاونی روند موثری برای هم افزایی توان مالی و اقتصادی جامعه و به خصوص مردم با سرمایه اندک است که بازده سود مناسب هم برای تولید دارد و سرمایه اندک مردم را به چرخه تولید وارد می‌کند.

رویکرد تعاونی‌ها توانمندسازی مردم در تولید است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین احمد توصیفیان مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: تعاون و همیاری اقتصادی، مردمی ترین و اجتماعی ترین بخش اقتصاد است که توسعه ثروت را تابع مستقیم نیروی انسانی قرار می دهد و با رویکردهای توانمند سازی اعضا می تواند همه شهروندان را متناسب با توان و قدرت خرید آنها وارد فرایندهای توسعه ثروت سازی کند.

وی افزود: تعاونی ها به‌ منظور اشتغالزایی، توسعه پایدار و فقرزدایی‌ ایجاد می‌شوند گرفته‌اند و اقتصاد انسانی را جایگزین انسان اقتصادی کرده اند.

 وی افزود: تعاونی ها با گسترش اشتغالزایی می توانند به کاهش شکاف اقتصادی و اجتماعی کمک می کنند و در استقرار عدالت‌ اجتماعی‌ و یکپارچگی‌ جامع و حفظ بهداشت‌ و محیط زیست‌ برای‌ سلامتی‌ افراد جامعه‌ نقش‌ مهمی‌ دارند. تعاونی ها با کاهش‌ فاصله‌ طبقاتی‌در زمینه بهبود توسعه‌ مناسبات‌ انسانی‌ نقش‌ مثبتی‌ را ایفا می کنند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: مهم ترین هدف و رویکرد در ترویج و گسترش تعاونی ها هم توانمندسازی اقشار کم درآمد جامعه است.  

وی گفت: تعاونی‌ها سازمان های‌ تجاری‌ مردمی‌ هستند که‌ در همه‌ فعالیت های‌ اقتصادی‌ فعالیت‌ می‌کنند و برابری‌ منافع و خودمسئولیتی‌ از خصوصیات‌ ‌ تعاونی ها است‌ و تعاونی ها ثابت کردند که در شرایط مختلف‌ اجتماعی‌ و فرهنگی‌ نقش‌ مثبت‌ و اثرگذاری‌ دارند.

توصیفیان با اشاره به اینکه بخش تعاون با تجمیع سرمایه‌های‌ کوچک‌ می‌تواند به‌ توسعه‌ اقتصادی‌ اجتماعی‌ و فرهنگی‌ کمک‌ کند افزود: ویژگی بارز تعاونی‌ها افزایش‌ توان اقتصادی‌ خانواده‌ است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.