محسن پورکیانی از بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی یکی از خودروسازان بابت صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر کیلومتر به صنعت بیمه خبر داد و گفت: افزایش فروش بیمه‌های زندگی در دستور کار قرار دارد.

افزایش فروش بیمه‌های زندگی در دستور کار

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محسن پورکیانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با بیان اینکه خسارت های ساختمان پلاسکو به صورت کامل پرداخت شده است، گفت: ۸۰ درصد خسارت هایی زلزله سر پل ذهاب و کرمانشاه را در همان هفته های ابتدایی پرداخت کردیم و اکنون موردی نداریم که درخواست پرداخت خسارت داشته باشد و پرداخت انجام نشده باشد.

این مقام مسئول در صنعت بیمه در خصوص پایبندی خودروسازان به بیمه خودروهای صفرکیلومتر خاطرنشان کرد: ایران خودرو همکاری خوبی را با صنعت بیمه داشته و شرکتهایی که در این حوزه فعال هستند، تحت نرم افزار طراحی شده فعال هستند و تقریبا می توان گفت که ایران خودرو، بدهی های خود را با فاصله کمی پرداخت کرده است، ولی یکی از خودروسازان مهرماه سال جاری با فشار زیاد به این نرم افزار پرداخت، اما از آنجا که حق بیمه پرداخت نمی کرد، فقط به صورت نقدی، صدور بیمه نامه برای آنها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از خودروسازان ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صنعت بیمه کشور بدهکار است و بدهی های خود را پرداخت نمی کند.

پورکیانی در خصوص تشکیل کنسرسیوم انرژی برای بیمه نفتکش ها خاطرنشان کرد: ده شرکت بیمه در این حوزه فعال هستند و تلاش داریم تا تعداد شرکتها را افزایش دهیم. بر این اساس امیدواریم موافقت لازم برای عضویت تعداد بیشتری از شرکتهای بیمه فعال در حوزه انرژی را از این کنسرسیوم اخذ کنیم.

این مقام مسئول در صنعت بیمه، با بیان اینکه تلاش داریم تا در چارچوب بنگاهداری، سودآوری خوبی را نیز در صنعت بیمه تجربه کنیم، گفت: علیرغم تعهداتی که دولت به عهده ما قرار داده است، تلاش داریم که سودآوری در شرکت را هم مدنظر قرار دهیم. این در حالی است که شش اولویت را هم برای خود مشخص کرده ایم که مهمترین آن، کنترل نقطه سر به سر است تا حاشیه سود و زیان مشخص باشد.

وی شفافیت و سلامت اداری را در کنار وصول مطالبات را از جمله مواردی دانست که در دستور کار بیمه ایران دانست و گفت: افزایش فروش بیمه های زندگی نیز بر اساس دستور بیمه مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

پورکیانی گفت: در ده ماهه اول امسال رشد ۲۹ درصدی را تجربه کردیم به این معنا که سال قبل ۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه را از دست داده بودیم، اما امسال رشد مناسبی حاصل شده است؛ ضمن اینکه نسبت خسارت از ۷۹ درصد به ۶۳ درصد رسیده است و البته امیدواریم نسبت خسارت را در شرایط بهتری در سال جاری رقم بزنیم.

وی اظهار داشت: ۱۸ درصد از بدهی ها وصول شده است و تا پایان سال نیز امیدواریم میزان بیشتری از بدهی ها را وصول نماییم. ضمن اینکه در سال جاری به دنبال این بودیم که زیرساختی به وجود آوریم تا انقلاب بیمه های زندگی در سال ۹۸ را رقم بزنیم. زیرساخت این کار فراهم شده و خروجی آن در سال جاری و سال آینده نمودار خواهد شد.

پورکیانی گفت: بعد از رشته ثالث، رشته درمان بیشترین سهم را دارد و در بخش صنعت نیز از ۵۱ درصد در سال ۹۲، سهم درمان را به حدود ۱۹ درصد برسانیم، ضمن اینکه به دنبال این هستیم که بیمه درمان جایگاه دوم را در پرتفوی ما به خود اختصاص دهد.

وی از تشکیل ستاد بیمه های زندگی خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۷، مجتمع بیمه های عمر و زندگی تشکیل شده و زیرساختهای لازم را به وجود آورده ایم.

پورکیانی با بیان اینکه ۴۵۰۰ میلیارد تومان طلب از بخش دولتی و بخش خصوصی کشور داریم، گفت: ۱۸ درصد از این مطالبات کاهش یافته است.

وی در خصوص افزایش قیمت خودرو و تکلیف بیمه بدنه نیز گفت: بر اساس نرخ اعلامی در بیمه های بدنه، پوشش های بیمه ای به مردم ارایه می شود و افزایش نرخ فعلا نداریم.

مدیرعامل بیمه ایران، با اشاره به راننده محور بودن بیمه نامه های شخص ثالث گفت: نیروی انتظامی و سایر ارگانها باید اطلاعاتی را به شرکتهای بیمه بدهند تا بتوان این طرح را اجرایی کرد؛ اما به نظر می رسد که هنوز زیرساختهای این موضوع به صورت کامل ایجاد نشده است و باید حتما این زمینه ها را فراهم کرد.

وی افزود: هم دولت، هم بیمه مرکزی و هم بیمه ایران منافع مردم را در نظر گرفته و به مرور هر زمان که زیرساختها فراهم شود، می توان این موضوع را پیاده سازی کرد.

پورکیانی گفت: ریسک نقدینگی، اعتبار و ریسک بیمه گری از جمله ریسک هایی هستند که صنعت بیمه با آن مواجه است و بخش عمده آن البته ریسک بیمه گری است که سهم ۹۹.۵ درصدی دارد، ضمن اینکه ۸۰ درصد عامل پایین آمدن توانگری مالی، به بیمه های شخص ثالث برمی گردد.

وی پاشنه آشیل صنعت بیمه را بیمه ایران دانست و گفت: باید به کمک دولت و مجلس این معضل را برطرف کرد؛ البته در مورد بیمه درمان، سهم در کاهش توانگری را کاهش داده ایم.

پورکیانی اظهار داشت: با تمهیدات وزیر اقتصاد در بخش بیمه های اتکایی، صندوق ویژه تحریم و صندوق اتکایی ویژه تحریم طراحی شده است که با کمک بیمه مرکزی تلاش داریم از سوی این صندوق، مشکلات تحریم را حل کنیم، اکنون نیز مشکلی نداریم و با تعدادی از شرکتهای اتکایی خارجی نیز هنوز در ارتباط هستیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.