تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه دشمنان حتی بذر گیاه را تحریم کرده‌اند، گفت: ما دارای توانایی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف هستیم و می‌توانیم در برابر این تحریم‌ها و تهدیدها ایستادگی کنیم.

دشمنان حتی بذر گیاه را تحریم کردند؛ می‌توانیم مقابل تحریم‌ و تهدید ایستادگی کنیم
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در آئین افتتاح پروژه‌های جدید کشاورزی در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی اظهار داشت: امروزه کشور ما مورد تهدید و تحریم است و ما دارای ظرفیت‌های زیادی نظیر آب، خاک و به ویژه نیروی متراکم انسانی کارآمد هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما دارای توانایی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف هستیم و می‌توانیم در برابر این تحریم‌ها و تهدیدها ایستادگی کنیم؛ اقتصادی که با تهدیدها روبه‌رو است نباید در مقابل آن‌ها تکان بخورد و باید کشور را در اهداف بلند خود، هدایت کند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان،کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و به ویژه نیروهای کارآمد حضورشان در عرصه ‌تهدیدات یک حرکت جهادی است که خود را در برابر دشمن ببینند و شرایط را رصد کرده و برتری خود را نشان می‌دهند. 

رئیسی ادامه داد: امروز از طرف دشمن تهدید می‌شویم و دشمن حاضر نیست حتی بذر گیاهان را در اختیار ما قرار دهد.

وی بیان کرد: دانشمندان با بومی‌سازی دنبال آن هستند که در عرصه زندگی مردم یک آرامش با افزایش تولید و اشتغال با کار دانش‌بنیان و افزایش بهره‌بری از خاک، آب و ظرفیت‌های کشاورزی به وجود بیاورند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در سازمان کشاورزی و هلدینگ کشاورزی کشت و صنعت نمونه آستان قدس رضوی یک نگاه مثبت آغاز شده که آثار آن تولید بذر و نهال است.

وی با اشاره به ورود و تولید کالاهای استراتژیک کشاورزی از سوی کشت و صنعت آستان قدس رضوی تصریح کرد: این حرکت در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی آغاز شده است. استفاده بهینه و مصرف کمتر آب در پروژه آبرسانی زیرسطحی مزرعه نمونه آستان قدس و بهره وری بیشتر و  محصولات بهتر، قطعا فعالیتی ارزشمند است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تولید گیاهان دارویی که در خراسان شمالی انجام می‌شود می‌تواند با یکسری فرایند به تولید برسد که زمینه اشتغال را برای هزاران نفر با دو زمینه تولید گیاهان دارویی و لابراتوارهایی که این گیاهان دارویی رابه مصرف کنندگان می‌رساند ایجاد کند.

رئیسی با اشاره به پروژه آبرسانی مزرعه نمونه آستان قدس به عنوان یک کار دانش‌بنیان ادامه داد: در چندین ماه آینده چندین هزار هکتار با این روش آبیاری زیر کشت خواهد رفت که به استقلال کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به رابطه بین دانشگاه با صنعت، کشاورزی و بازار خاطرنشان کرد: باید بین تولید و دانش، ارتباط برقرار باشد و امروز در دانشگاه فردوسی و دانش‌آموختگان از دانشگاه‌های دیگر در حوزه صنعت، کشاورزی و بخش‌های آستان قدس ارتباط برقرار شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به همکاری سه حوزه دانشگاه، اقتصاد و تولید بیان کرد: این سه حوزه نباید از یکدیگر جدا باشند و باید با بازار و تولید در ارتباط باشند تا زمینه اشتغال فراهم شود و افزایش بهره وری این است که آنچه در دانشگاه آموخته می‌شود با بازار و تولید ارتباط داشته باشد.اقداماتی که در این مجموعه انجام شده ثمرات آن استقلال کشور، مقاومت اقتصادی، رشد علم وفن‌آوری و کار دانش بنیان است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.