داده سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست امنیتی مونیخ، از سوی همه مورد انتقادگرفته است.

سیاست خارجی ترامپ، سیبل انتقاد همه طرف‌ها در مونیخ شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست امنیتی مونیخ، از سوی همه مورد انتقادگرفته است. 

واشنگتن‌پست نوشته در این کنفرانس امنیتی که از دیرباز متحدان غربی از آن برای ایجاد مواضع متحد استفاده می‌کردند، یکشنبه به صحنه‌ای برای حمله تمام عیار به سیاست خارجی ترامپ تبدیل شد.

این روزنامه نوشت: «سران کشورهای اروپایی، رقبای انتخاباتی بالقوه از حزب دموکرات و حتی حامیان جمهوری‌خواه رئیس‌جمهور هنگامی که تریبون در اختیارشان قرار گرفت رویکرد تکروانه رئیس‌جمهور [ترامپ ] را مورد سرزنش قرار دادند.»

طبق این گزارش، بنای این انتقادات را «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان گذاشت که به رسم عادت مواظب است ترامپ را تحریک نکند و بعد از آن دیدگاه‌های دولت آمریکا برای رفتار با متحدانش همانند کشورهای متخاصم با سخنانی تند و تیز مورد سرزنش قرار گرفت.

واشنگتن‌پست نوشته سخنرانی مرکل، اسباب تخلیه هیجانی که مدت‌ها بود مورد نیاز بود را نیز فراهم آورد. در دو سال گذشته، رفتارهای ستیزه‌جویانه ترامپ باعث انباشته شدن گلایه‌ها از او در بخش‌های زیادی از اروپا شده اما به زحمت راهکاری برای به چالش کشیدن آن ارائه شده است.

مرکل از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه انتقاد کرد و گفت که نظم جهانی تحت رهبری آمریکا فروپاشیده و «به صورت قطعات ریز متعدد در آمده است.»

در اتفاقی نادر  بعد از اتمام سخنرانی مرکل، حضار چند دقیقه‌ای سر پا ایستاده و او را تا زمان نشستن روی صندلی تشویق کردند. 

«جو بایدن»، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ را به تمجید از «چندجانبه‌گرایی»، حمایت از متحدان آمریکا و تصمیم‌گیری‌های مشارکتی که نقاط مقابل سیاست خارجی ترامپ هستند، اختصاص داد.

او به حضار وعده داد که «ترامپیسم» دوام نخواهد آورد. او گفت: «همان‌طور که مادرم می‌گفت: این نیز بگذرد. ما باز خواهیم گشت. بازخواهیم گشت. هیچ شکی در این مورد نداشته باشید.»

دموکرات‌ها و اروپایی‌ها تنها گروهی نبودند که از ترامپ انتقاد می‌کردند. هم‌حزبی‌های او هم مخالفت‌هایشان را ابراز کردند. 

لیندسی گراهام، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا هم گفت که با تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای این کشور از افغانستان و سوریه مخالف است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.