یک روزنامه آمریکایی در مطلبی نوشته است درخواست معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال فشار بر ایران هنگام سفرش به اروپا گوش شنوایی نداشته و با بی‌اعتنایی مقام‌های اروپایی مواجه شد.

 وال‌استریت‌ژورنال: درخواست‌های آمریکا برای فشار بر ایران گوش شنوایی نداشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نوشته درخواست «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال فشار بر ایران هنگام سفرش به اروپا گوش شنوایی نداشته و با بی‌اعتنایی مقام‌های اروپایی مواجه شده که کماکان بر دفاع از توافق هسته‌ای برجام تأکید می‌کنند.

دیدگاه‌های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی آشکارا با خواسته‌های مایک پنس از اروپایی‌ها تفاوت داشت. او ضمن انتقاد از برخی اقدامات آمریکا مانند خروج از سوریه و تنش‌آفرینی در روابط فراآتلانتیک پایبندی کشورش به برجام را مورد تأکید قرار داد.

پنس بعد از سخنرانی مرکل در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهاراتی را که چندی پیش در ورشو مطرح کرده بود تکرار کرد و گفت: «زمان آن فرا رسیده که شریکان اروپایی‌ها سیاست تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را کنار بگذارند. وقت آن است که شریکان اروپایی ما از توافق هسته‌ای ایران خارج شوند.»

 برخی از مقام‌های کشورهای غربی در محافل خصوصی گفته‌اند اظهارات پنس می‌تواند تلاش‌ها برای قائل شدن تفاوت میان توافق هسته‌ای و نگرانی‌های مشترک آمریکا و اروپا علیه ایران را تضعیف کند. 

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان بعد از دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت لازم است اروپا با ایران در خصوص سوریه و یمن، گفت‌وگوهای سازنده داشته باشد.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته در حال حاضر اجماعی در اتحادیه اروپا برای افزایش فشار بر ایران وجود ندارد اما مقام‌های آمریکایی امیدوارند این مسئله می‌تواند در ماه‌های گذشته تغییر پیدا کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.