البرز - سرهنگ سید محمد رضا خسروی از تشکیل شورای معتمد پلیس و شرکت های خدماتی زیر نظر نیروی انتظامی در سال جاری خبر داد.

شورای معتمد پلیس در حوزه کلانتری‌ها ایجاد می‌شود

سرهنگ سید محمد رضا خسروی معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز درگفتگوی اختصاصی با قدس آنلاین در خصوص ارتباط نیروی انتظامی با شهروندان و رضایت مردمی  دراین حوزه گفت: مشارکت مردم در حوزه های امنیتی مهمترین رویکرد پلیس در بحث جامعه محوری است که همان مشارکت مردمی است.

وی افزود: در بحث مشارکت با نیروی انتظامی، راهبردی را تعریف کرده ایم که مردم بدانند درایجاد امنیت بایستی با پلیس همکاری داشته باشند و پلیس نیزبرای ایجاد امنیت از کمک مردم بهره بگیرد در غیر اینصورت امنیت در جامعه تحقق پیدا نمی کند .

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز با بیان اینکه شهروندان بایستی  فعالان اجتماعی باشند، افزود: پلیس از پتانسیل مردمی استفاده می کند و بالعکس مردم نیز از پتانسیل پلیس چراکه از این طریق به نیروی انتظامی کمک شایانی می کنند.

سرهنگ خسروی افزود: برای رسیدن به این اهداف برنامه هایی را در نظر گرفته ایم از جمله تشکیل شورای معتمد پلیس که دستورالعمل آن ازناجا ارسال شده وقرار است شورای معتمد پلیس در حوزه استحفاظی کلانتری ها تشکیل شود.

وی توضیح داد: در محلاتی که در حوزه کلانتری ها قرار دارند موظف هستیم شورایی را تاسیس کنیم که درحوزه های اجتماعی و فرهنگی و پیشگیری ازجرائم اجتماعی با پلیس همکاری کنند، درحال حاضراین شورا در برخی از کلانتری های استان البرز شکل گرفته است که فعلا ابتدای شروع کار است و بصورت مشورتی عمل می کند.

سرهنگ خسروی با تاکید بر اینکه رئیس شورای پلیس از مجموعه کارکنان نیروی انتظامی نیست، افزود: رئیس شورا بایستی از خود مردم باشد که در مساجد و مدارس و سطح جامعه کار کند، می تواند کارمند، روحانی، مدرس و روزنامه نگار و ... باشد از این رو برخی ازکلانتری ها توانسته اند ازاین ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه این دستورالعمل در حال انجام است، گفت: در سال ۹۸ به طور گسترده ای در سطح استان و کشور اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در بحث بهره گیری از مردم درامنیت جامعه، گفت: استفاده از پلیس افتخاری دیگر رویکرد نیروی انتظامی است، این طرح نیز یکی از طرح های ملی ناجا است ودرحال حاضر تعدادی عضو پلیس افتخاری شده اند و در امنیت اجتماعی بانیروی انتظامی همکاری می کنند.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه درحوزه معاونت اجتماعی ۳۰ نفر پلیس افتخاری با مدارک بالای لیسانس ودکتری در حال فعالیت هستند، گفت: در حوزه روانشناسی با استفاده از پتانسیل این افراد در مشاوره ومدد کاری اجتماعی استفاده می کنیم که این دستورالعمل در سال ۹۷ اجرایی شد و با هماهنگی های لازم مقرر شده یک حداقل دستمزدی به این افراد داده شود تا درآینده بتوانیم جذب نیروی انتظامی کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز به ایجاد شرکت های خدمات انتظامی اشاره کرد و گفت: شرکت هایی که زیر نظر نیروی انتظامی فعالیت می کنند از جمله شرکت های خدمات انتظامی  است که راه اندازی شده و مردم به این شرکت ها مراجعه می کنند و افرادی را برای امنیت به کار می گیرند.

وی افزود:در شرکت های خدمات انتظامی افرادی  که تائید شده نیروی انتظامی هستند فعالیت می کنند و مردم پس از مراجعه به این شرکت هامی توانند این نیروها را برای کار در برخی از فروشگاه های بزرگ و یا مجتمع های مسکونی استفاده کنند و از شهروندان می خواهیم ازاین طرح استقبال کنند تا امنیت بیشتری در محل سکونت یا کار خود داشته باشند.

سرهنگ خسروی در بخش دیگری از سخنانش به سامانه ۱۹۷ اشاره کرد و گفت: این سامانه برای نظارت بر عملکرد پلیس است و انتقادات و پیشنهادات مردمی در عملکرد پلیس را ارائه می دهد و اگر مردم شکایتی هم داشته باشند به سرعت رسیدگی می شود ونکته مهم این است که سامانه درتهران تاسیس شده والبرز نیز تنها استانی است که سامانه ۱۹۷در کلانتری ها شروع به فعالیت کرده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز دربخشی دیگری به کشفیات قاچاق کالا در البرز اشاره کرد و گفت: در ده ماهه اول سال جاری ۱۷۰ میلیارد تومان کشفیات کالای قاچاق دراستان البرز داشته ایم که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد افزایش ریالی داشته است.

وی در پایان گفت:ازابتدای سال جاری به ۴ هزار و ۹۵۰ نفر  در مرکز پلیس مشاوره ای البرزخدمات اجتماعی ارائه شده است و در کلانتری ها ۵ هزار و ۴۰۰ نفر نیز خدمات مشاوره ای صورت گرفت همچنین ۳۵ درصد از پرونده ها به مصالحه رسیده است، جلسه مشاوره در مدارس و مساجد نیز  انجام شده است که ۳۰۰  جلسه در این زمینه برگزار شد وبه  هزار و ۵۰ زوج مشاوره فردی  ارائه شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.