سومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری خاتون خورشید روز شنبه با معرفی نفرات برتر طی مراسمی در تربت حیدریه پایان یافت.

برگزیدگان جشنواره خاتون خورشید معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین ؛ قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم حضور نوجوانان و جوانان را در کنار هنرمندانی که سالها در عرصه هنر فعالیت کرده اند و نیز توجه به زنان و مسائل پیرامون این قشر را را از ویژگیهای جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری خاتون خورشید توصیف کرد.

یوسف امینی افزود: برگزاری این جشنواره از نمونه های موفق مشارکت منطقه ای چند شهرستان است لذا آسیب شناسی سه دوره برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری خاتون خورشید برای رفع ایرادات آن باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه و دبیر جشنواره نیز هدف این رویداد را هدایت فرهنگ و هنر به میان مردم از سویی و توجه به قدر و منزلت زنان و مادران و توجه جدی به هنرمندان زن اعلام و بیان کرد: برگزاری جشنواره به صورت شهرستانی و سپس منطقه ای با هدف تبادل هنری و تجربیات هنرمندان از دیگر اهداف جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری خاتون خورشید است.
محمد حسن زاده افزود: بخش نماز به پیشنهاد معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به سومین جشنواره خاتون خورشید اضافه و در بخشهای مختلف برگزیدگان آن معرفی شدند.
وی گفت: آخرین بخش جشنواره با برگزاری رقابت در رشته نمایشهای کوتاه طی روزهای 15 و 16 اسفند جاری برگزار خواهد شد.
در مراسم پایانی سومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری خاتون خورشید برگزیدگان این رویداد فرهنگی در رشته های قرائت قرآن کریم، عکس، فیلم، داستان کوتاه، فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی و خوشنویسی به شرح ذیل اعلام و از آنها تقدیر شد.
در رشته ' قرآن کریم' ابوالفضل بایگان از تربت حیدریه نفر نخست شناخته شد و علی مهجور از زاوه و ابوالفضل سرادار از تربت حیدریه به ترتیب رتبه های دوم و سوم بخش 'قرائت تقلیدی' معرفی شدند.
همچنین مسعود محمدی از تربت حیدریه، سیدرضا عربی از رشتخوار و جعفر رمضانزاده از بایگ تربت حیدریه به ترتیب نفرات نخست تا سوم بخش 'قرائت معنامحور' شدند. در بخش 'هنرهای تجسمی' نیز میترا مهدیزاده اول، بهجت طاهری دوم و غزاله کوهستانی سوم معرفی شدند. در بخش 'نماز' این جشنواره نیز هادی کامیاران نفر نخست و زهرا واعظی استعداد برتر شناخته شدند.
در رشته 'خوشنویسی' ملیحه کاتب، هادی صادقی و جعفر عوض عنوانهای نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در رشته 'داستان کوتاه' آمنه فرامرزی نژاد و ملیحه جمعه پور نخست و دوم شدند و زینب حسن نیا و عاطفه مرادی بطور مشترک رتبه سوم را کسب کردند. سعیده وارسته نیز در بخش نماز عنوان برتر را کسب کرد.
همچنین در رشته 'موسیقی' مهردادشوریان از گروه مایگ - پاپ، علی منصورزاده از گروه گلرخ - سنتی و فتح الله یعقوبی از گروه مقامی به ترتیب نفرات نخست تا سوم معرفی شدند.
در رشته 'عکس' نیز رضا اسماعیل زاده، مهدیه حسین پور و محمد جباری نخست تا سوم شده و نگین جباری استعداد برتر معرفی شد.
همچنین در بخش 'فیلم کوتاه' این جشنواره حسین جعفری و سمیرا قمبریان برای فیلم 'نک' بطور مشترک نفرات نخست شدند. عقیل حاج قاسمی و حسین مهدیزاده نیز برای فیلم 'چسب' بطور مشترک دوم شناخته شده و سمیرا قمبریان برای فیلم 'رج مال' عنوان سوم را کسب کرد. احمد اکبرزاده هم در این بخش برای فیلم 'یک تماس بی پاسخ' نفر برگزیده بخش ویژه نماز معرفی شد.
سومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری خاتون خورشید با حضور هنرمندانی از شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه، رشتخوار و گناباد در تربت حیدریه برگزار شد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.