رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد گفت: ما در کشور مشکل تولید نداریم بلکه شبکه توزیع مشکل دارد که تاثیرات منفی بر کل بازار گذاشته است.

 تولید مشکل ندارد شبکه توزیع اصلاح شود
به گزارش قدس آنلاین ، محمد فرزانی ، اظهار کرد: نوسانات و افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه تاثیرگذاری مستقیم بر بازار شده است، به همین علت در این ایام بازار در رکود به سر می‌برد.

رئیس اتحادیه شیرینی‌پزان و قنادان ادامه داد: هم‌اکنون بازار شیرینی مشهد بیش از گذشته در رکود قرار دارد و به احتمال زیاد خرید شیرینی در ایام نوروز به‌علت کاهش توان خرید مردم کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد در ارتباط با نحوه نظارت بر نرخ‌ها و کیفیت قنادی‌ها بیان کرد: در حال حاضر بازرسانی زیر نظر اتحادیه در ۱۳ منطقه شهرداری فعالیت کرده و بازدیدهای دوره‌ای را از ۲۹اسفند تا نیمه اول فروردین به صورت گشت ویژه از قنادی‌ها انجام می‌دهند و در صورت مشاهده تخلف به اتحادیه گزارش می‌دهند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

فرزانی همچنین به سهمیه آرد و شکر قنادی‌ها اشاره کرد و افزود: تنها ۳۰۰تن شکر به اتحادیه داده شده است که به هر واحد صنفی ۳۷۵کیلو می‌رسد این در حالی است که واحدهای ما در روز ممکن است  حدود ۱۰تا ۱۵کیلو شکر استفاده کنند لذا مجبور به خرید شکر با قیمت آزاد از بازار هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش نرخ دلار، در این چند روز اخیر قیمت شکر۴۰تا۸۰درصد افزایش داشته است. شکر از ۲۳۰۰تومان به ۶۳۰۰تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد با تاکید بر اینکه اصلا افزایش قیمت نداریم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بازار، افزایش قیمت نداریم ،قیمت تمام شده برای واحدهای قنادی بالا است.

فرزانی تصریح کرد: اجناس(آرد، شکر و روغن) گران شده است و خود گرانی عامل رکود در بازار است.

وی همچنین با اشاره به لزوم حمایت دولت افزود: بهترین کمک دولت، واگذاری کارها به خود اتحادیه‌ها است. 

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد در ادامه به نحوه توزیع مواد اولیه در بازار اشاره کرد و افزود: ما در تولید مشکل نداریم بلکه شبکه توزیع مشکل دارد و دولت باید کنترل بر این شبکه را گسترش دهد؛ واحدهای ما این مشکل را در رابطه با روغن دارند چرا که برخی شرکت‌ها روغن را انبار کرده و در بازار توزیع نمی‌کنند.

فرزانی با بیان اینکه هم اکنون 600 واحد شیرینی فروشی و 100 واحد فروش لوازم قنادی در سطح شهر مشهد فعالیت دارند، اظهار کرد: افزایش کیفیت محصولات نیز در واحدها به شدت مورد تاکید است و همه واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه در تولید محصولات با کیفیت کوشش دارند.

وی سلامت و امنیت غذایی را از اصول اصلی در فعالیت واحدهای زیر پوشش این اتحادیه ذکر و بیان کرد: فعالیت واحدهای غیرمجاز و حتی فروش محصولات شیرینی خانگی در واحدهایی مانند نانواییها و فروشگاههای مواد غذایی سلامت مردم را تهدید می کند در همین راستا رعایت نکات و مسائل بهداشتی در واحدهای پروانه دار به شدت تحت نظر و کنترل قرار دارد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.