سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار به انتشار فیلم و تصاویری در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یک فروشنده حاشیه خیابان توسط مامور سد معبر شهرداری سبزوار واکنش نشان داد.

واکنش سخنگوی شورای شهر سبزوار به برخورد نامناسب مأمور شهرداری با یک دست‌فروش

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش فیلم و تصاویری در فضای مجازی و کانال‌های خبری شهرستان سبزوار با موضوع برخورد زننده و ضرب و شتم یک فروشنده حاشیه خیابان توسط مامور سد معبر شهرداری سبزوار دست به دست چرخید و سبب گلایه‌مندی و جریحه شدن احساسات مردمی شد.

در دی ماه سال جاری نیز رفتار ناشایست ماموران سد معبر شهرداری سبزوار با یکی از فروشندگان میوه در خیابان رضوی واکنش‌های اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار را به‌دنبال داشت.

تکرار اشتباهات ماموران شهرداری برای همه ما نگران کننده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در گذشته فیلمی مبنی بر برخورد زشت و زننده ماموران سد معبر شهرداری سبزوار با یکی از فروشندگان میوه خیابان رضوی سبزوار در فضای مجازی و رسانه‌های کشوری بازتاب گسترده‌ای داشت و با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که خطا و اشتباه فروشنده میوه کاملا واضح بود.

مسعود پسندیده افزود: برای بررسی این موضوع نشست کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سبزوار برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که ماموران سد معبر شهرداری با وجود خطای مردم باید حرمت شهروندان را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مجددا در روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یکی از فروشندگان حاشیه شهر سبزوار توسط مامور سد معبر شهرداری منتشر شد، بیان کرد: ماموران سد معبر و اجرائیات شهرداری سبزوار در حین انجام وظیفه این اتفاقات برای آنها رخ می‌دهد و طبق قانون ماموران باید نسبت به رفع سد معبر اقدام کنند و نیازی به صدور رای دادگاه نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار ادامه داد: هیچ شک و ابهامی برای رفع سد معبر وجود ندارد اما نیازمند هستیم که به ماموران سد معبر شهرداری تذکر داده شود تا محترمانه با مردم برخورد کنند.

پسندیده با بیان اینکه در این فیلم به وضوح دیده می‌شود که راننده وانت به مامور سد معبر شهرداری حمله می‌کند که منجر به ضرب‌وشتم می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه برخورد زننده ماموران شهرداری سبزوار طی چند ماه اخیر برای دومین بار رخ داده و شاید هم تاکنون بیشتر از این موارد رخ داده، ولی دو بار فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است.

وی گفت: ماموران سد معبر شهرداری سبزوار باید در شأن مردم با کسانی که سد معبر کرده اند، برخورد کنند.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار با تاکید بر اینکه به‌هیچ عنوان ماموران سد معبر شهرداری حق ضرب‌وشتم مردم را ندارند، افزود: از شهردار سبزوار انتظار داریم که برخورد قاطع با مامور متخلف  را انجام دهد و سازوکاری اندیشیده شود تا دیگر شاهد این اتفاقات ناخوشایند در شهر سبزوار با تمدن چندین هزار ساله نباشیم.

پسندیده بیان کرد: تکرار اشتباهات ماموران سد معبر شهرداری سبزوار برای همه ما نگران کننده است و سیاستگذاری های ما در حوزه اجراییات سد معبر شهرداری شایسته نیست و باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد:  همچنین نباید فراموش کنیم که در این فیلم رکیک‌ترین فحاشی را به ماموران شهرداری می‌کنند و تمامی زوایای این موضوع و جلوگیری از رخ دادن این اتفاقات در جلسه آینده شورای اسلامی شهر سبزوار بررسی می‌شود.

جوابیه شهرداری سبزوار در خصوص درگیری ماموران شهرداری با یکی از فروشندگان

پیرو انتشار تصاویر و کلیپ منتشر شده در برخی از کانال‌های تلگرامی مبنی بر درگیری پرسنل اداره رفع سد معبر با یکی از میوه فروشان سیار مواردی جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود.

۱- پیرو تقاضای بعضی از شهروندان و کسبه محترم در خصوص ساماندهی میوه‌فروشان سیار که در حاشیه خیابان‌ها و میادین اصلی شهر توقف کرده و موجبات ترافیک را فراهم ساخته‌اند، موضوع در دستور کار حوزه مدیریت مهندسی ایمنی ترافیک قرار می‌گیرد.

۲-مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری در ۲۴ مهر ماه سال جاری جلسه ای با حضور اعضای کارگروه حمل و نقل ترافیک در خصوص رفع این مشکل در حوزه ترافیکی برگزار می‌کند که برابر بند ۸ این صورت جلسه مقرر می‌شود سازمان ساماندهی مشاغل شهری نسبت به جمع آوری و ساماندهی خودروهای فروشنده میوه تره بار سیار در سطح شهر اقدام لازم را به عمل آورد.

۳- شورای محترم ترافیک شهرستان سبزوار در هفتمین جلسه هماهنگی شورای ترافیک شهرستان در اول آبان ماه سال جاری مبادرت به بررسی مصوبات ۲۷ جلسه کارگروه حمل و نقل ترافیک نموده که جمع آوری و ساماندهی وسایل نقلیه مذکور مورد تصویب اعضای شورای ترافیک شهرستان قرار گرفته و مراتب  طی نامه شماره ۳۸۳۹/۲۹/۲۹۳۵ مورخ ۹ آبان ماه ۹۷ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

۴- پلیس محترم راهور به منظور ادامه کسب‌وکار و ساماندهی وسایل مذکور با کارشناسی دقیق، ده نقطه را به منظور ساماندهی وسایل نقلیه مورد تایید و طی نامه شماره ۱۹۶۰/۱۳/۲۱۲۷۹۷ در ۳ آذرماه سال جاری  به شهرداری سبزوار ابلاغ می‌کند.

۵- روابط عمومی شهرداری سبزوار به منظور اطلاع‌رسانی به وسایل نقلیه مبادرت به نصب اطلاعیه و بنر و ابلاغ به مالکین خوردوهای فوق در سطح شهر اقدامات لازم اولیه را به عمل آورده که در این راستا برخی از وسایل نقلیه از تصمیمات مدیریت شهری تبعیت که جای تقدیر دارد ولی  دو یا سه نفر از مالکین خودرو متاسفانه از این تصمیمات اتخاذ شده تمرد که مراتب به مراجع محترم قضایی منعکس و دستورات لازم در این خصوص اخذ می‌شود.

۶- ماموران رفع سد معبر با عنایت به موارد مطروحه فوق در روز ۷ اسفند ماه با مشاهده وسیله نقلیه در خارج از محل‌های تعیین شده به استناد ردیف یک تبصره ۲ ماده ۵۵ و هماهنگی تذکرات لازم را به مالک وسیله نقلیه ابلاغ کرد که متاسفانه نامبرده ضمن تمرد مبادرت به ایجاد درگیری  و هیاهو و فحاشی در محل می‌کند و مامورین رفع سد معبر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند که مامورین دفاع مشروع کرده و متاسفانه افراد مذکور نیز در دو مرحله دیگر با تعقیب مامورین رفع سد معابر در سطح شهر خودرو آنان را متوقف و موجبات درگیری را در انظار عمومی فراهم می‌کنند و با فیلم‌برداری و انتشار قصد تشویش را داشته که اینگونه اقدامات توسط عومل انتظامی و بازرسی شهرداری در دست بررسی است.

لذا ضمن تقدیر و تشکر از مالکین وسایل نقلیه‌ای(فروشندگان  سیار میوه) که به قانون و مقررات احترام گذاشته‌اند، از سایر مالکین درخواست می‌شود تا به نقاط تعیین شده مراجعه کنند و با همراهی درپایان سال برای شهروندان و حوزه شهری، شهری زیبا و در شان مردم فهیم سبزوار را فراهم کنیم.

در پایان با تاکید بر اجرای قانون به شهروندان فهیم سبزوار، اطمینان خاطر داده می‌شود چنانچه ماموران رفع سد معبر در انجام وظایف قانونی خود قصور یا کوتاهی را داشته باشند وفق مقررات رفتار خواهد شد و اجازه نخواهیم داد قصور یک نفر زحمات یک مجموعه بزرگ خدماتی را تحت‌الشعاع قرار دهد، همچنین شهرداری پیگیری و دفاع از حقوق این مجموعه در این موضوع را برای خود  محفوظ می‌داند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.