یزد - غلامرضا مشعل چی گفت: مردم نیکوکار استان یزد طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند که ۹۰ درصد زکات پرداختی مستحب و ۱۰ درصد واجب بوده است.

۹۰ درصد زکات پرداختی در استان یزد زکات مستحبی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته امداد، غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد، با بیان اینکه زکات واجب در استان یزد، اقلامی از جمله خرما، گندم و کشمش به مقدار محدود در شهرستان‌های بافق و خاتم را شامل می‌شود، اظهارداشت: مردم نیکوکار استان یزد طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ میلیارد تومان زکات و کفاره پرداخت کردند که ۹۰ درصد زکات پرداختی مستحب و ۱۰ درصد واجب بوده است.

 وی افزود: زکات واجب در استان یزد بسیار کم است و بیشتر زکات جمع‌آوری‌شده به عنوان زکات مستحب بوده و انفاقات مردم در قالب زکات مستحبی برای رسیدگی به امور محرومان و ساخت پروژه‌های عام المنفه در همان محل جمع‌آوری‌شده هدایت می‌شود.

معاون کمیته امداد استان بابیان اینکه ۶۲ درصد از زکات در امور محرومان و ۳۸ درصد با نظرخیران در پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی همچون مسجد، حسینیه و فاطمیه هزینه شد، تصریح کرد: ۴۰ درصد از زکات هزینه شده در امور محرومان برای معیشت، ۲۴ درصد جهیزیه، ۱۷ درصد ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، ۱۰ درصد امور درمانی، ۸ درصد امور تحصیلی و ۱ درصد برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد بوده است.

وی بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود، گفت: مردم نیکوکار برای انجام نذورات و انفاقات خود با کمیته امداد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان همان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

مشعل چی با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود:۵۹۰ مبلّغ وعامل افتخاری درزمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند، از ۷۶۸ روستا در استان ۳۴ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

وی خاطر نشان ساخت: سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شد و استان یزد در رده ۱۰ برترین استان زکات دهنده در کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.