خراسان شمالی- سرهنگ محمدغلامی گفت: یکی از عواملی که باعث می شود تا امنیت در جامعه به خطر بیافتد موضوع اعتیاد است.

یکصد نفر معتاد متجاهر در بجنورد جمع آوری شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد غلامی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از جمع آوری یکصد نفر معتاد متجاهر در مرکز استان خبر داد و گفت: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی با قدرت و به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: روز گذشته طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف جمع آوری معتادان متجاهر در مناطق حاشیه ای شهرستان بجنورد اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش پلیس امنیت و آرامش شهروندان است، افزود: مناطق حاشیه ای گاها جولان گاه معتادان متجاهر است و همین امر موجب می شود تا امنیت در این مناطق به خطر بیافتد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه اجرای اینگونه طرح ها باعث رضایتمندی مردم می شود، خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که باعث می شود تا امنیت در جامعه به خطر بیافتد موضوع اعتیاد است.

سرهنگ غلامی با اشاره به اینکه اعتیاد یک موضوع بسیار خطرناک و یک بلای خانمان سوز است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت شهروندان یک موضوع امنیتی است لذا مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر و همچنین جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه یکی از موضوعاتی است که با قدرت در دستور کار این پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه روز گذشته طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با معتادان متجاهر در مناطق حاشیه شهرستان بجنورد اجرا شد، افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق شدند تعداد یکصد نفر از معتادان متجاهر را شناسایی و جمع آوری کنند.

سرهنگ غلامی همچنین به نقش موثر خانواده در پیشگیری از موضوع اعتیاد اشاره کرد و گفت: خانواده یک نهاد بسیار ارزشمند است که می تواند در پیشگیری از گسترش این بلای خانمان سوز ایفای نقش کند.

این مقام انتظامی در پایان بر لزوم برخورد ویژه با سوداگران مرگ که سلامت جامعه را مختل می کند تاکید کرد و افزود: در این راستا مردم عزیز نیز می توانند در صورت مشاهده اینگونه موارد و یا اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

واژگونی سواری پژو ۵ مجروح بر جای گذاشت

سرهنگ مسعود وحیدی فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از واژگونی یک دستگاه سواری پژو با ۵ مجروح در محور "لوجلی- شیروان" خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام  خبری مبنی بر وقوع یک مورد واژگونی در محور"لوجلی- شیروان" بلافاصله کارشناسان پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۵ نفر از سرنشینان این خودرو به شدت مجروح شدند، افزود: مجروحان بلافاصله توسط عوامل امدادی برای مداوا به مراکز درمانی انتقال شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلو اعلام کردند، یاد آور شد: رانندگان عزیز همواره باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و از سرعت غیر مجاز و تجاوز به چپ جدا خود داری نمایند تا شاهد وقوع چنین حوادث دردناک نباشیم.

سارق حرفه ای احشام در اسفراین دستگیر شد

سرهنگ جاوید مهری فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری سارق حرفه ای احشام خبر داد.

وی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در منطقه بام و صفی آباد شهرستان موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت .

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با استفاده از یکسری اقدامات فنی ، پلیسی کنترل سارقان سابقه دار موفق به شناسائی سارق مورد نظر شدند افزود : ماموران پلیس آگاهی سارق احشام را در مخفیگاهشان شناسائی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند .

سرهنگ مهری با اشاره به اینکه متهم در بازجوئی های انجام شده به تعداد ۲فقره سرقت احشام به تعداد ۹ راس در روستای گپز اعتراف کرد بیان داشت : کارشناسان ارزش این تعداد دام را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این خصوص ۹ راس گوسفند و دو جفت باتری کشف و ضبط شد.

وی در این رابطه تصریح کرد : تحقیقات در زمینه کشف سرقت های احتمالی و همدستان سارق در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به کلیه دامداران توصیه کرد محل نگهداری احشام را به سیستم های پیشگیری از سرقت مانند دزدگیر و درب های ضد سرقت مجهز کرده و از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند به محل نگهداری احشام خودداری کنید .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.