معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قیمت پایین دارو نسبت به سایر کشورها باعث قاچاق و خروج دارو از کشور شده است.

قیمت پایین باعث قاچاق دارو به خارج از کشور شده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عباس اخگری چهارشنبه صبح در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از آنجایی که افزایش قیمت در حوزه دارو نسبت به سایر کالاهای اساسی اندک بوده و به دلیل همین قیمت پایین دارو نسبت به سایر کشورها، با پدیده قاچاق معکوس دارو و خروج دارو از کشور مواجه شدیم.

وی افزود: به منظور مقابله با این پدیده اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص تخلف خرید و فروش‌های سبدی و خارج از عرف توسط این معاونت صورت پذیرفته و تیم‌های بازرسی این معاونت در بازه‌های زمانی تعیین شده بر تأمین و ارائه خدمات دارویی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش، نظارت و در صورت مشاهده تخلف اقدامات قانونی لازم توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: میانگین افزایش قیمت دارو در سال جاری توسط سازمان غذا و دارو اعلام که این افزایش مشمول تمام اقلام دارویی نشده و در مواردی شاهد ثبات قیمتی و در مواردی نیز در راستای منطقی سازی قیمت با افزایش قیمت عرفی مواجه شدیم.

اخگری تاکید کرد: با توجه به حجم بالای سفر زائران بارگاه رضوی در ایام مختلف سال به مشهد موضوع پیش بینی ذخایر استراتژیک دارو و ملزومات مصرفی جهت مراکز درمانی و داروخانه‌ها با مشارکت بخش خصوصی انجام شده و کمبودی در این بخش نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان باید با علم به وجود داروهای ژنریک تولید داخل به تجویز نسخه اقدام کنند تا مردم دچار مشکل در تأمین داروهای تجویز شده نشوند.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.