ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر گمرک مشهد گفت: بیش از ۵۵۰هزار لیتر انواع مواد سوختنی در یازده ماهه گذشته در گمرکات استان کشف شده اند.

شرکت ها، قطعات خودرویی مانده در گمرکات خراسان رضوی را به سرعت تعیین تکلیف کنند

امید جهانخواه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  در مورد قطعات خودروسازی که چند شرکت در استان خراسان رضوی آنها را وارد می کنند یکصد و چهل کارتن  به وزن  هزار و چهارصد و هشت کیلو گرم قطعات خودرو در انبارهای گمرکات استان موجود می باشد که اخطار های لازم به شرکت ها جهت تسریع در تعیین تکلیف و تسریع در ترخیص انها داده می شود.
وی با بیان اینکه هیچ مشکل گمرکی درباره خودروسازان استان وجود ندارد، تصریح کرد: ممکن است خودروسازان ثبت سفارش خود را انجام نداده و کد رهگیری از بانک نیز دریافت نکرده باشند و یا کالا را به گمرک اظهار نکرده باشند که از این رو باید آنها را برطرف نمایند .
جهانخواه افزود: در یازده ماهه سال جاری بیش از ۵۵۰هزار لیتر انواع مواد سوختنی شامل نفت سفید، نفت گاز و بنزین در گمرکات استان کشف شده و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: گمرک دوغارون با حجم ورود و خروج روزانه به طور متوسط ۸۰۰کامیون در روز فعالیت چشمگیری در بین گمرکات استان دارا بوده و پرکارترین گمرک استان می باشد.
ناظر گمرکات استان خراسان رضوی   اظهار داشت: اگر کالاها تمام مجوزات خود را اخذ کرده باشند و کد بانکی داشته باشند در کمتر از سه روز ترخیص می شوند و در حال حاضر  واردات از ۲۶ روز به ۳ روز و صادرات از ۷ روز به کمتر از یک روز کاهش پیدا کرده است که باعث افزایش قدرت رقابت صادرکنندگان به کشورهای هدف و همچنین باعث کاهش قیمت تمام شده کالاهای وارداتی نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.