نماینده مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مجموعه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۳۲ نفر در سال گذشته دچار سانحه شده‌اند. در میان این افراد ۸ مورد قطع عضو مشاهده شده و ۱۹ نفر فوت شده‌اند.

ماحصل چهارشنبه‌سوری سال گذشته؛ ۸ قطع عضو و ۱۹ فوتی
به گزارش قدس آنلاین، صبوری در جلسه کارگروه با موضوع کاهش اثرات سوانح مرتبط با آتش‌سوزی چهارشنبه آخر سال که در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۱۵ مدرسه با ما تماس گرفته‌اند تا برای آموزش برنامه‌های ویژه چهارشنبه سوری در آنجا حضور پیدا کنیم. ما نمی‌توانیم پاسخ‌گوی تمام مدارس باشیم بنابراین باید رابطی وجود داشته باشد که توانمندی‌ها لازم در خصوص آن روی دهد.
نماینده مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: ما در ۵ محور متونی را و به سازمان آموزش و پرورش ارسال کردیم. این ۵ محور عبارت‌اند از: هشدارها، توصیه‌های پیشگیرانه برای عموم به‌خصوص والدین، نکات ایمنی هنگام وقوع آتش‌سوزی، کمک‌های اولیه در هنگام سوختگی و سوختگی‌های شیمیایی در چشم. صدا وسیما در توسعه این ۵ محور می‌توانند نقش مهمی داشته باشد.
صبوری عنوان کرد: پیشنهاد من این است که در خصوص تخلیه سالم انرژی باید مطالعاتی صورت بگیرد و مکان‌های مخصوصی در اختیار افراد قرار گیرد. در این زمان کمی که تا چهارشنبه‌سوری باقی مانده است با توجه به تعداد زیاد مدارس برای آموزش‌های لازم، رسانه‌ها و فضای مجازی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.
وی افزود: صدا و سیما می‌تواند با پخش انیمیشن‌ها و فیلم‌های مربوط به چهارشنبه سوری سنوات گذشته نقش به‌سزایی داشته باشد. صدا و سیما می‌تواند با برنامه‌های خود نشان دهد که والدین در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال نقش موثری داشته باشند. والدین در روزهای پایانی سال باید وسایل و رفتارهای فرزندان خود را کنترل کنند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.