همدان- حسین بشری گفت: با فرارسیدن روز های پایانی سال، مجرمان به شکل‌ها مختلف طعمه های خود را شناسایی کرده و به دام می‌اندازند که یکی از این روش ها بهره مندی از فضای اینترنت و گرفتاری پایان سال مردم است.

دام وای فای رایگان برای شهروندان

 به گزارش قدس آنلاین، حسین بشری معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: یکی از ترفندهای مجرمان بهره‌مندی از وای فای رایگان مراکز اقامتی است که فرصت کلاهبرداری از حساب‌های متصل به تلفن های همراه و همراه بانک‌ها را برای آنان فراهم می‌کند.

وی با اشاره بر اینکه مجرمان در روزهای پایانی سال از فضای اینترنت برای به دام انداختن طعمه‌های خود استفاده می‌کنند، ادامه داد: همچنین هکرها برای دستیابی به اطلاعات خصوصی افراد، مانند تصاویر و فیلم های خصوصی کاربران که روی گوشی ذخیره شده است، از این روش استفاده می‌کنند و ضرورت داد که شهروندان با هوشیاری کامل از این خدمات استفاده کنند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان، افزود: اینترنتی که به صورت عمومی و رایگان در مکان ها و مراکز عمومی و بدون رمز و ثبت مشخصات استفاده کنندگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد به هیج عنوان قابل اعتماد نیست و این امکان وجود دارد در صورت استفاده کاربران، اطلاعات آنها به سرقت برود.

بشری توصیه کرد: کاربران عزیز حتی‌الامکان از اتصال گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به وای فای رایگان خودداری کرده و یا حداقل در صورت استفاده، از ذخیره تصاویر و فیلم های خصوصی بر روی سیستم های هوشمند خود خودداری کنند.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.