چندی است بیمارستان امام سجاد(ع) مشهد در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود با مشکل مواجه شده که همین امر گلایه پرسنل را در بر داشته است.

از نپرداختن ۵ ماه حقوق کارکنان تا انجام ۲۰ عمل جراحی در روز!

به گزارش قدس آنلاین، بیمارستان امام سجاد(ع) مشهد در سال ۱۳۵۸ به‌صورت درمانگاه در محله گلشهر مشهد تاسیس شد.  

با توجه به‌نیاز شدید مردم منطقه گلشهر مشهد، که عمده جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهد، این مجموعه تحت عنوان بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی افتتاح شد و در حال حاضر دارای بخش‌های جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، اطفال، چشم، ENT، داخلی، ارتوپدی، دیالیز و اورژانس است.

چندی که این بیمارستان در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود با مشکل مواجه شده به‌طوری که تعدادی از پرستاران، ضمن گلایه از پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود توسط مسؤولان، خواستار پیگیری این موضوع شدند.

۵ ماه از بیمارستان معوقات طلب داریم

یکی از پرستاران این بیمارستان، گفت: در حال حاضر حدود پنج ماه است که حقوق دریافت نکردیم و تقریبا حدود دو هفته پیش مسؤولان حقوق مرداد و عیدی سال گذشته را پرداخت کردند.

وی با اشاره به‌این نکته که متاسفانه بیمارستان سنوات و کارانه هم پرداخت نمی‌کند؛ ابراز کرد: همه بیمارستان‌ها بر اساس تعداد بیمار، به‌پرستاران خود کارانه پرداخت می‌کنند، اما بیمارستان امام سجاد(ع) کارانه نمی‌پردازد.

این پرستار در ادامه به‌ساعت کاری بالا در بیمارستان اشاره و تصریح کرد: در اصل ساعت کاری ما باید شش ساعت در روز و ۲۶ شیفت کاری در ماه باشد، اما به‌دلیل اینکه بیمارستان تعداد بیماران خود را افزایش داده در حال حاضر هفت ساعت و نیم در روز و ۳۱ شیفت کاری در ماه باید پُر کنیم.

وی ضمن اشاره ‌به‌این نکته که بیمارستان حدود ۱۵۰ نفر پرسنل دارد در خصوص علت تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان؛ خاطرنشان کرد: علت این است که حقوق پزشکان را باید به‌موقع پرداخت کنند تا آنان عمل جراحی به‌این بیمارستان بیاورند.

این پرستار ادامه داد: از زمانی که رئیس بیمارستان تغییر کرد، رئیس جدید اقدام به‌آوردن یکی دو پزشک پُر عمل به‌بیمارستان کرد و همین اقدام تعداد بیماران و عمل‌ها در بیمارستان را افزایش داد.

گاهی تا روزی ۲۰ عمل جراحی در بیمارستان انجام می‌شود

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد عمل‌های جراحی در روز بین هفت تا ۲۰ عمل و تعداد زایمان‌ها نیز بین شش تا ۱۰ نفر است.

این پرستار عنوان کرد: عقب افتادگی حقوق ما از سال گذشته آغاز شد، البته در حال حاضر ماهی یک حقوق را دریافت می‌کنیم، اما حقوق عقب افتاده را و نه حقوق همان ماه.

وی اضافه کرد: بسیاری از ماه‌ها تنها نصف حقوق را دریافت می‌کردیم و باتوجه به‌اینکه حقوق ما، قانون کار است، در آن ایام ماهی ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردیم!

این پرستار با بیان اینکه زنان و زایمان، جراحی عمومی، زیبایی، گوش و حلق، بینی و ارتوپد تخصص‌هایی هستند که در این بیمارستان وجود دارند؛ گفت: مشکل ما این است حقوقی هم که به‌پرسنل پرداخت می‌شود دیرکرد دارد و علاوه بر آن مقوله‌ای به‌اسم کارانه و سنوات هم وجود ندارد.

وی بیان کرد: البته تا چندی پیش مسؤولان بیمارستان عنوان می‌کردند قطعه زمینی در خراسان شمالی دارند که پس از فروش زمین، با پرسنل تسویه حساب می‌کنند، اما تاکنون خبری از فروش زمین و تسویه حساب نیست!

بیمارستان خصوصی است و تحت نظر ما نیست

در ادامه به‌منظور پیگیری مشکلات پرستاران بیمارستان با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس گرفتیم که آنان عنوان کردند با توجه به‌اینکه بیمارستان امام سجاد(ع) خصوصی است، تحت نظر دانشگاه نیست!

سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات بیمارستان را پرداخت نکرده‌اند

همچنین تماسی با خادم‌الحسینی، رئیس بیمارستان داشتیم که پس از حدود یک ماه جوابیه را ارسال کردند که متن آن در ادامه آمده است.

احتراما عطف به‌نامه به‌شماره ۲۵۰۹۷۵۲ مورخ ۱۷ بهمن ماه سال ۹۷، به استحضار می‌رساند که این بیمارستان خیریه بوده و در منطقه محروم مشهد مشغول خدمت رسانی به‌اقشار ضعیف جامعه می‌باشد.

و از طرفی به‌علت عدم پرداخت به‌روز مطالبات بیمارستان توسط سازمان‌های بیمه‌گر و شرایط فعلی اقتصادی که اکثر خرید کالاها و لوازم دارویی، پزشکی و مصرفی به‌صورت نقد می‌باشد، با مشکل نقدینگی فراوان مواجه هستیم که این امر باعث تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل خدوم و زحمتکش بیمارستان شده است.

ضمن تشکر و قدردانی از زحمات پرسنل، شایان ذکر است؛ حقوق، مزایا و اضافه کار آنان تا مهر ماه پرداخت شده است.

گفتنی است؛ در متن جوابیه هیچ اشاره‌ای به‌علت نپرداختن سنوات و کارانه و برنامه بیمارستان برای این مطالبه پرستاران نشده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.