خراسان شمالی- مجید الهی راد گفت: در سال ۹۸ ساخت ۷۵۰ منزل مسکونی برای مددجویان آغاز می‌شود و تمامی مددجویان این استان صاحب‌خانه می‌شوند.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در کمک‌رسانی به محرومان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با حضور در دانشگاه بجنورد به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در کمک‌رسانی به محرومان تأکید کرد.

وی افزود: یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی خدمت به جامعه است به‌این‌ترتیب تقویت همدلی و کمک به اقشار مختلف جامعه می‌تواند تأثیرات مثبتی در تقویت اساس جامعه داشته باشد.

الهی راد در ادامه یکی از مهم‌ترین سفارش‌های اسلام را داشتن روحیه خدمت و کمک به دیگران عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت دانشجویان در طرح‌های مشارکتی تأثیرات خوبی در رفع نیاز مددجویان دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در جهت آگاه‌سازی جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد این استان نیز خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند با برگزاری اردوهای جهادی، کلاس‌های قرآنی و همچنین آموزش‌های فنی اقدامات مهمی برای توانمندی فکری و اقتصادی محرومان و شکوفایی استعدادهای آن‌ها ارائه دهند .

الهی راد ادامه داد: دانشگاه می‌تواند با تبلیغ سبک زندگی اسلامی در میان مردم مناطق محروم و همچنین زمینه‌سازی برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک در کنار کمیته امداد فعالیت‌های اثربخشی را صورت دهند.

وی در ادامه به مشارکت دانشجویان در طرح‌های مختلف کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: حضور جامعه دانشگاهی در طرح اکرام نیز تاکنون دستاوردهای خوبی را سهم محرومان کرده است به‌طوری که حامیان این طرح امسال ۱۷ میلیارد تومان به این کودکان کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه حدود هزار دانشجو تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اضافه کرد: مشارکت شما دانشجویان می‌تواند زمینه تحصیل سایر دانشجویان نیازمند را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه طی امسال موفقیت‌های خوبی در حوزه اشتغال سهم مددجویان شد، افزود: در سال ۹۸ ساخت ۷۵۰ منزل مسکونی برای مددجویان آغاز می‌شود و به‌این‌ترتیب تمامی مددجویان این استان صاحب‌خانه می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.