مدیرکل گمرک دوغارون گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۰۷ تن انواع کالا از این گمرک مرزی به افغانستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد بیشتر شده است.

صادرات گمرک دوغارون ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد کوه گرد ارزش کالاهای صادر شده را ۲ میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: این مقدار صادرات از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش داشت.

وی به واردات انواع کالا از افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت ۱۲ هزار و ۵۱۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۱۹۱ هزار دلار از طریق گمرک دوغارون وارد ایران شده که از نظر ارزش ۳۲ درصد و از نظر وزن ۴۵ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

وی مهترین اقلام صادراتی را انواع مصالح ساختمانی و انواع فرآورده های نفتی ذکر کرد و گفت: روزانه ۳۵۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می دهد و ۳۵۰ دستگاه کامیون خالی و ۱۲دستگاه دیگر نیز به همراه بار از افغانستان وارد گمرک دوغارون می شود.

کوه گرد افزود: ۹۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می شود.

وی ادامه داد: پارسال یک میلیون و ۸۷۶ هزار و ۱۷۰ تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار دلار از گمرک دوغارون به افغانستان صادر شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.