مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی از تأمین ۳۰ درصد شیر صنعتی خراسان رضوی توسط این موسسه خبر داد.

تأمین ۳۰ درصد شیر صنعتی استان توسط موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادقی شاهرخت بیان کرد: این مؤسسه افتخار دارد شیر تولیدی خود را به صورت روزانه به کارخانجات معتبر لبنی در سطح استان و کشور عرضه کند.

وی با اشاره به تولید ۴۳ هزار و ۸۳۰ تن شیر طی ۱۱ ماه نخست امسال توسط این موسسه، افزود: میانگین راندمان تولید شیر مؤسسه در سال جاری ۳۸ کیلوگرم بوده است.

مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی ادامه داد: به لحاظ حجم تولید شیر، این موسسه با وجود کاهش تعداد دام به دلیل افزایش راندمان تولید، حجم تولید شیر از ۳۷ کیلوگرم در سال گذشته به ۳۸ کیلوگرم رسیده است.

صادقی شاهرخت اضافه کرد: با این حال، حجم تولید شیر از بودجه تعیین شده برای سال ۱۳۹۷ کاهشی نداشته است.

وی بهبود کیفیت شیر به لحاظ شاخصه‌های کیفی همچون چربی، پروتئین، کاهش بار میکروبی و کاهش سلول‌های سوماتیک و آفلاتوکسین را از جمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید شیر از ابتدای سال جاری عنوان کرد.

مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی ادامه داد: بهبود سیستم سرمایشی شیر و استفاده از مخازن جدید نگهداری شیر به صورت بهداشتی، بخشی دیگر از این اقدامات به شمار می‌رود.

صادقی شاهرخت با اشاره به وجود ۱۱ هزار دام در واحدهای دامداری موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی گفت: از این تعداد، ۳ هزار و ۶۴۴ رأس دوشا است.

وی ادامه داد: این موسسه شش واحد دامپروری شیری و دو واحد دامپروری به صورت پرواری دارد.

مدیرعامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی درباره برنامه‌های در دستور کار برای افزایش میزان تولید شیر گفت: مهم‌ترین این برنامه‌ها مربوط به بهبود بهره‌وری در خصوص تولید شیر طرح تجمیع واحد کنه بیست است که با این اقدام، تولید کیفی و کمی شیر افزایش خواهد یافت.

صادقی شاهرخت ادامه داد: ساخت سالن‌های فری استال ۲۰۰۰ رأسی در فاز نخست طرح توسعه واحد کنه بیست، برنامه دیگری به شمار می‌رود که امکان ادامه این طرح تا ۵ هزار رأس در فازهای بعدی وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، پروژه ساخت سالن شیردوشی مکانیزه با سیستم پارالل نیز در دست اقدام موسسه قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.