قزوین_ داراب بیراوندی گفت: تصفیه خانه فاضلاب بخش محمود آباد قزوین توسط مسئولان کشوری افتتاح می شود.

تصفیه خانه فاضلاب بخش محمود آباد قزوین افتتاح می‌شود

داراب بیراوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در بخش صرفه جویی آب و افزایش راندمان پمپاژ آن در شبکه آب شرب شهری از افت فشار و قطعی آب جلوگیری شده که این امر با همکاری مردم محقق شده است.

وی افزود: منابع سفره های زیرزمینی برای تمام منابع آب آشامیدنی استان قزوین استفاده می شود واین منابع محدود است و در ۲۶ شهر از چاه ها برداشت آب صورت می گیرد.

بیراوندی با بیان اینکه در سالجاری شاهد بارندگی های مناسبی در استان قزوین بوده ایم، ادامه داد: این در حالی است که در سال های گذشته بارندگی ها به شدت کاهش یافته و کمتر از ۲۰۰ میلی متر در استان قزوین طی سال گذشته شاهد بارندگی بوده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته نیز با کمبود آب در استان قزوین همراه بودیم، یادآور شد: این کمبود برابر ۶۹۰ الی ۷۰۰ لیتر در ثانیه بوده است.

وی اضافه کرد: ۱۴ حلقه چاه در برنامه کوتاه مدت در مدت پنج ماه حفر، تجهیز و به بهره برداری رسید که برنامه های مختلفی درنظر گرفته شد.

بیراوندی گفت: در مدت یکسال بیش از ۵۵ کیلومتر شبکه آب شهری اصلاح و بازسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین میزان شبکه فرسوده آب شهری در بافت قدیمی شهر را ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: این شبکه نیازمند  اصلاح است.

وی یادآور شد: ۶۳ درصد مشترکین شهر قزوین به شبکه فاضلاب شهری در شهرهای قزوین، تاکستان و آبیک متصل هستند.

بیراوندی گفت: برنامه های مختلفی پیش بینی شده است؛ برای نمونه ۲ پروژه ساخت تصفیه خانه فاضلاب توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و به روش بیع متقابل BOT در استان قزوین در دست اقدام است؛ تصفیه خانه فاضلاب شهر محمود آباد از جمله طرح های در مرحله بهره برداری است و تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک نیز در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین یادآور شد: در حوزه احداث و توسعه شبکه فاضلاب نیز اقداماتی صورت گرفته است و در این زمینه، در شهرهای استان بالای ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب احداث و توسعه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد از جمله تصفیه خانه های پیشرفته کشور محسوب می شود که خروجی فاضلاب آن برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و وارد مدار شده است که توسط مسئولین کشوری افتتاح می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.