استاندار خراسان رضوی نظام آموزش و پرورش را یک نظام فرابخشی برشمرد و گفت: آموزش و پرورش از مراکز سرمایه گذاری کشور هستند که وظیفه تربیت سرمایه نیروی انسانی آینده را برعهده دارند.

  هنرستان‌ها به سمت درآمدزایی در حرکت هستند

علیرضا رزم حسینی در این جلسه جامعه فرهنگیان را جامعه‌ای مهم برشمرد و افزود: آموزش و پرورش مراکز هزینه نیستند، بلکه مراکز سرمایه‌گذاری برای تربیت سرمایه انسانی آینده محسوب می‌شوند، این طرز تفکری است که اگر در کشور به آن توجه شود همه طرح‌های مورد بحث را کامل خواهد کرد.

وی اذعان کرد: یکی از دلایلی که قانون گذار یا دولت، شورای آموزش و پرورش را پیش‌بینی کرده شاید این باشد که آموزش و پرورش از بقیه دستگاه‌ها هم کمک بگیرد برای هدف مقدس این نهاد، بنابراین این شورا یک شورای شکلی نیست، برای همین ما حتماً در خدمت آموزش و پرورش هستیم.

رزم حسینی نظام آموزش و پرورش را یک نظام فرابخشی برشمرد و افزود: چون قانون‌گذار احساس کرده نظام آموزشی ما امکانات کافی ندارد، خواسته شورای آموزش و پرورش تشکیل بشود پس نظام آموزشی ما یک نظام فرابخشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار دانش‌آموز، بالاترین آمار دانش‌آموزی کل کشور را به خود اختصاص داده و پهناورترین و گسترده‌ترین آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود و این تعداد دانش‌آموز زیر نظر ۸۴ هزار همکار فرهنگی مشغول به تحصیل می‌باشند.

قاسمعلی خدابنده با اشاره به اینکه حدود ۴۲ درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که این رقم از میانگین کشوری ۳ درصد بالاتر است و این درصد باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۵۰ درصد برسد، افزود: قریب به ۵۰ هزار دانش‌آموز استان در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که این مدارس عمدتاً در مناطق محروم و مناطق روستایی و مرزی قرار دارند، همچنین ۱۳ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که این رقم از میانگین کشوری حدود ۳ درصد بالاتر است.

خدابنده خاطرنشان کرد: آموزش همراه با تولید بویژه در هنرستان‌ها موجب شده انگیزه هنرجویان افزایش یابد و هنرستان‌ها به سمت تولیدات، ارائه خدمات و درآمدزایی در حرکت هستند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.