رئیس جمهور گفت: اگر کشوری بخواهد توسعه یافته و نیازمندی‌های خود را مرتفع کند، راهی جز افزایش و رونق تولید داخلی ندارد

افزایش تولید، راه دستیابی به پیشرفت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار جمعی از وزرا، مدیران و مسئولان اجرایی کشور با تاکید بر اینکه باید در زمان مناسب و با مطالعات دقیق، علت اصلی بروز چنین حوادثی بررسی و برای جلوگیری از تکرار آن، تصمیمات لازم اتخاذ شود، گفت: این حوادث تلخ و تأسف بار به ما گوشزد می‌کند که در طراحی‌های زیرساختی و برنامه‌ریزی‌ها باید دقت بیشتر و نگاه بلند مدت داشته باشیم.

وی افزود: خداوند در روزهای آغازین سال جدید باران رحمت خود را بر ما نازل کرده است اما در بعضی مناطق هم مشکلاتی برای مردم ایجاد شده که شاید در برخی موارد ناشی از اشکال در برنامه‌ریزی و اجرای صحیح طرح‌های زیربنایی بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه دولت تلاش برای رفع سریع مشکلات ناشی از این حوادث و جبران خسارت‌ها است، گفت: البته رنج و مصیبت آسیب دیدگان این حوادث بسیار سخت است که برای مردم آسیب دیده آرزوی صبر دارم.

روحانی گفت: نکته مثبت در اینگونه حوادث طبیعی و غیر مترقبه، حضور مردم در صحنه است که قبل از رسیدن نیروهای امدادی و مسئولان در صحنه حاضر می‌شوند و به آسیب دیدگان یاری می‌رسانند که این بسیار ارزشمند بوده و در کشور ما بسیار پررنگ‌تر از دیگر کشورها دیده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست و نقش تخریب جنگل‌ها، مراتع و رعایت نکردن حریم رودخانه‌ها در ساخت و سازهای شهری در بروز چنین حوادث تأسف باری، گفت: وقتی به طبیعت ظلم کنیم، رودخانه‌ای را خشک کنیم و یا کانالی را مسدود کرده و جنگلی را تخریب کنیم، اینگونه با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت بازسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت: وجود بافت‌های فرسوده در شهرهای بزرگ از جمله تهران، این شهرها را در مقابل حوادث طبیعی همچون زلزله بسیار آسیب پذیر کرده که باید برای بازسازی آن اقدام شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها، با اجرای تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حرکت جمعی به سوی رونق تولید می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم و بی تردید اگر کشوری بخواهد توسعه یافته و نیازمندی‌های خود را مرتفع کند، راهی جز افزایش و رونق تولید داخلی ندارد.

وی تاکید کرد: همه باید کمک کنیم که امسال سال افزایش تولید باشد و در این صورت است که می‌توانیم از مشکلات عبور کرده و تحریم‌های دشمنان را بی اثر کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال باید سال تلاش بیشتر، همت بیشتر، دلسوزی بیشتر و اخلاص و تحرک بیشتر همه ما در مقابله با تحریم‌ها و مشکلات باشد، گفت: متأسفانه این روزها به خاطر روی کار آمدن برخی حاکمان که بهره‌ای از عقل نبرده اند، منطقه ما و جهان با مشکلات فراوانی مواجه شده است و این شرایط را سخت‌تر می‌کند.

روحانی با انتقاد از تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی‌های جولان، گفت: در ذهن کسی هم خطور نمی‌کرد که آقایی در آمریکا بیاید و یکجانبه برخلاف قوانین و مقررات بین المللی زمینی متعلق به ملت کشوری دیگر را به یک غاصب ببخشد.

وی اظهار داشت: در یک مقطعی که استعمار حاکم بود برخی قدرت‌های استعماری از این کارها انجام می‌دادند و بخشی از یک کشور را به دیگری می‌بخشیدند اما در قرن حاضر چنین کاری بی سابقه است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و مسئولان اجرایی کشور با بیان اینکه سال گذشته خدمات ارزشمندی از جمله در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و حقوقی انجام شده است، گفت: این اقدامات بدان معنا است که به رغم تحریم‌ها و فشارها، مردم و مسئولان در حوزه‌های مختلف فداکاری کرده و زحمت کشیدند که این تلاش‌ها و خدمات نباید نادیده گرفته شود.

روحانی با ابراز تأسف مجدد از حوادث اخیر بویژه حادثه غیر منتظره روز گذشته در شهر شیراز که به کشته شدن مظلومانه تعدادی از هموطنان انجامید، گفت: از مردم عزیز که از ابتدای حوادث این چند روزه در شهرهای مختلف در صحنه کمک رسانی و امداد به آسیب دیدگان حضور داشتند، از همه نیروهای مسلح و انتظامی که به صحنه آمدند، از نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس و سایر مسئولان، مدیران و کسانی که به یاری آسیب دیدگان شتافته و کارهای ارزشمندی برای حل مشکلات و عبور از بحران انجام دادند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.