مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: دانشکده مهندسی نیشابور که در آن علوم مهندسی تدریس می شود روی بستر رودخانه ساخته شده است.

دانشکده مهندسی نیشابور روی بستر رودخانه ساخته شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد علایی در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در خراسان رضوی اظهار کرد: متأسفانه ۳ دانشگاه در حریم رودخانه فاروب نیشابور ساخته شده و حتی دانشکده مهندسی نیشابور در بستر رودخانه ساخته شده و در آن علوم مهندسی تدریس می‌شود که قابل قبول نیست.

وی افزود: در نیشابور رودخانه بزرگ فاروب رومان پس از ورود به شهر ناپدید می‌شود و در حد یک کانال آب باقی می‌ماند و ما باید این را بازگشایی کنیم زیرا پتانسیل بالایی برای ایجاد سیل و فاجعه انسانی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: باید توجه داشت هر کسی که به حریم و بستر رودخانه تجاوز می‌کند به حقوق همه مردم تجاوز می‌کند و هم امنیت و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و در این خصوص ما در ییلاقات طرقبه و زشک با مشکل جدی در این حوزه مواجه هستیم.

علایی تصریح کرد: آنچه طی روزهای گذشته در زشک دیدم این بود که در این منطقه سیلاب نداشتیم بلکه یک آب معمولی بود که به دلیل تجاوز به حریم و بستر رودخانه، آب وارد جاده شد و منازل مردم را تهدید کرد.

وی اظهارکرد: در خراسان رضوی به شدت مقابل سیلاب آسیب پذیر هستیم زیرا تکالیف را انجام نداده‌ایم و برخی افراد نیز از این شرایط سو استفاده کرده‌اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.