مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: رقم بازدیدهای گروه‌های نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز و تاکنون به بیش از ۱۰۰۰۰ مورد رسید.

انجام ۱۰ هزار بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی
به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی اظهار کرد: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج، هیچگونه اغماضی در مورد متخلفان نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: در این راستا از ۲۵ اسفند ماه که آغاز اجرای طرح نظارتی دامپزشکی با ۱۲۰ اکیپ و حضور ۲۴۰ نفر کارشناس بوده ۷۱ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ضمن پلمب ۷ مرکز متخلف به ۴۰۰ مورد شکایات مردمی نیز پاسخ داده شده است.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف نمایند، مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی را داشته باشند.
شریعتی تصریح کرد: طی مدت یاد شده با نظارت کارشناسان دامپزشکی بیش از ۳۴ تن از فرآورده‌های غیربهداشتی ضبط و بیش از ۱۲ تن از این مواد نیز معدوم و از ورود آن‌ها به بازار مصرف جلوگیری شده است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی از کلیه شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲(مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و یا با سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.