قزوین_ سرهنگ محرمعلی والدی با بیان اینکه ۶ گروه جهادی ۱۰ نفره در مناطق سیل زده حضور دارند، سپاه قزوین معین ۱۲ روستای سیمین شهر گلستان است.

۶ گروه جهادی ۱۰ نفره در مناطق سیل زده حضور دارد/سپاه قزوین معین ۱۲ روستای سیمین شهر گلستان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ محرمعلی والدی معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ظهر امروز (روز دوشنبه) در نشست خبری با جمعی از رسانه های استان با اشاره به اقدامات و عملکرد سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در مناطق سیل زده کشور اظهار داشت: براساس ابلاغی که صورت گرفت قرار شد در استان های سیل زده حضور داشته و خدمات را به سیل زدگان ارائه دهیم.

وی افزود: در سپاه استان قزوین، قرارگاهی تشکیل شد و در راستای آن اکیپی از نیروهای سپاه استان در شهرستان قمیشان و سیمین شهر استان لرستان حضور یافت؛ از زمانی که سپاه قزوین فعالیت خود را به عنوان معین سیمین شهر در گلستان شروع کرده، تاکنون ۱۹ کامیون و کامیونت محموله های کمک های مردمی به مناطق سیل زده ارسال کرده است.

والدی یادآور شد: ۶ گروه جهادی ۱۰ نفره در مناطق سیل زده حضور دارند که بخشی از این تیم را گروه های فنی و مهندسی و برق تشکیل می دهند و علاوه بر این موارد، گروه فنی و مهندسی نیز به منطقه اعزام شده است.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه امکان تردداز جاده های اصلی در برخی از روستاها به دلیل آب گرفتگی با مشکل همراه شده بود، قایق هایی را اجاره کردیم تاکنون ۶ تا هفت هزار نفر با قایق های اجاره ای توسط نیروهای سپاه در مناطق سیل زده گلستان جا به جا شده اند.

وی با اشاره به تعریض کانال ها و لایروبی دهانه گرگانه رود گمیشان گفت: با این اقدامات به طور حتم خروج آب از گمیشان و آق قلا با سرعت بالایی ادامه می یابد؛ تعریض کانال نیز انجام شده است و انفجاراتی که صورت گرفت کمک شایانی به مردم شد.

والدی خاطرنشان کرد: تا امروز، ۲ هزار بسته معیشتی و مواد غذایی٬ ۱۰ هزار لیتر گازوییل، ۴۰ هزار قرص نان، ۳۶ هزار بطری آب معدنی، یکهزار قوطی شیر خشک، یکهزار جفت چکمه و ۴۰ تن علوفه دامی به مناطق سیل زده گلستان ارسال شده است و همکاری خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در بخش دیگری با اشاره به اقدامات امدادی در لرستان تصریح کرد: اقدامات مناسبی نیز در این زمینه صورت گرفته است؛ سه گروه دانشجویی، سه گروه مردمی ماشین آلات مهندسی اعزام شد و ۴۰ نفر طلاب نیز امروز به استان های خوزستان و گلستان اعزام می شوند.‌

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ کامیون کمک های مردمی به همراه ۳۰ گروه جهادی از قزوین اعلام آمادگی کرده اند تا در حوزه فنی و ساختمانی به کمک مردم لرستان بروند و سه موکب اعلام آمادگی کرده و در منطقه پل دختر حضور خواهند داشت؛ ۲ اردوگاه در این شهر برپا شده و قرار است موکب هایی برای توزیع غذای گرم در این مناطق حضور یابند.

والدی اضافه کرد: سپاه استان قزوین معین ۱۲ روستای سیمین شهر در گلستان است و آمادگی دارد تا برای کمک به مناطق لرستان و خوزستان حضور بیشتری را از خود نشان دهد.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: بیش از ۳۰ گروه جهادی نیز اعزام می شوند و سرویس های بهداشتی و حمام سیار نیز در اختیار سیل زدگان در استان لرستان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.