رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: درآمدزایی تئاتر مشهد در گروی حضور و حمایت بخش خصوصی است.

درآمدزایی تئاتر مشهد در گروی حضور و حمایت بخش خصوصی است
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدرضا باباخانی  اظهار داشت: خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها پس از تهران از هنرمندان و آثار هنری بسیاری برخوردار است و تئاتر مشهد و استان نیز در این زمینه پیشگام است.

وی تصریح کرد: استقبال بسیاری از سوی شهروندان مشهد در حوزه تئاتر صورت گرفته و این حوزه در مشهد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افراد بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند و تئاتر در مشهد طرفداران بسیاری دارد.

باباخانی خاطرنشان کرد: مشهد پس از تهران تنها شهر دارای اجرای عمومی تئاتر در سالن‌های دولتی و خصوصی است، در حال حاضر 6 سالن نمایش در مشهد وجود دارد، تاکنون 67 گروه نمایشی در خراسان رضوی فعال هستند اما 43 گروه از آنها به ثبت رسیده است.

رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پس از شهر مشهد، به ترتیب شهرستان‌های سبزوار، نیشابور و کاشمر از لحاظ کیفی دارای آثار مطلوبی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون متولیان توانایی برگزاری 27 جشنواره تئاتر در مشهد را داشتند و در صورت فراهم سازی شرایط در شهرستان‌ها می‌توان شاهد برگزاری جشنواره‌های بیشتری در نقاط مختلف استان بود.

باباخانی بیان کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هرساله برگزار شده و در هر دوره شاهد مقام‌آوری مشهد هستیم، کیفیت آثار هنری در مشهد بسیار خوب بوده و در هر دوره افزایش می‌یابد.از چند سال گذشته تئاتر مشهد به سمت درآمدزایی حرکت کرده اما برای بهبود شرایط در این بخش باید بخش خصوصی پای کار بیاید و در مباحثی مانند سالن‌سازی و در بخش نرم‌افزاری از تئاتر حمایت کند.

رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون شهر مشهد از حمایت‌های بخش خصوصی در ارتباط با سالن‌سازی بهره‌مند بوده اما به سایر شهرستان‌ها توجهی نشده است، به همین دلیل شهرستان‌ها در این حوزه بسیار ضعیف هستند. تئاتر با حمایت مالی و آموزش مطلوب شکل می‌گیرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.