مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی از ایجاد زنجیره تأمین روغن کنجد و ادویه با کیفیت و ارزان قیمت با همکاری شیعیان امامیه هند خبر داد.

ایجاد زنجیره تأمین روغن کنجد و ادویه ارزان قیمت با همکاری شیعیان هند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا پیمان‌پاک بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری، ۱۲۰ تن قلم زردچوبه، ۲۰۰ تن موز سبز و ۱۸۰ تن روغن کنجد فله تصفیه نشده از کشور هند وارد شده است.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای تهاتر کالا با کشور هند و کسب ارزش افزوده بیشتر به ازاء صادرات صورت گرفته به این کشور انجام شده است؛ به این صورت که در ازای صادرات سیب و خرما به هند، روغن کنجد، موز و ادویه مورد نیاز کشور وارد شده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی اضافه کرد: در این راستا به سراغ کالاهایی رفته‌ایم که در ایران تولید نمی‌شود و از طرفی نیاز کشور نیز محسوب می‌شود، لذا سراغ تولیدکنندگان اصلی این محصولات رفته‌ایم تا ضمن برخورداری از محصولات کیفیت بالا، به ارزش افزوده بیشتری نیز دسته پیدا کنیم.

پیمان‌پاک با تأکید بر اینکه عمده روغن کنجد مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، گفت: این محصول علاوه بر نقش خود بر سلامتی، ظرفیت ویژه‌ای برای افزودن در سبد غذایی مردم دارد. همچنین با ورود روغن خام فله، ظرفیت‌های خالی کارخانجات داخلی جهت تصفیه و بسته‌بندی این روغن نیز با هدف شکل‌گیری زنجیره تأمین فعال می‌شود.

وی همچنین کارگاه‌های رنگ‌آوری موز در کرمان و نیز کارگاه‌های آسیاب زردچوبه در اصفهان را از جمله مجموعه‌های دیگری معرفی کرد که در جریان این‌ واردات فعال شده‌اند.

مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی ادامه داد: این محصولات مجوز های لازم را از وزارت بهداشت و همچنین سازمان غذا و دارو دریافت کرده و سپس وارد کشور شده است.

پیمان‌پاک با بیان این که واردات این محصولات همچنان در دستور کار شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی قرار دارد، افزود: خوشبختانه شیعیان امامیه هند، اتاق بازرگانی فعالی دارند و از طرفی اولویت داد و ستد کالا توسط این شرکت با شیعیان هند است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، برنامه‌ریزی شده تا در سال ۱۳۹۸ علاوه بر واردات این دو محصول، محصولاتی همچون سیب و برنج نیز وارد شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت زنجیره تأمین رضوی اضافه کرد: این شرکت بخش بخارشویی انبه را با مشارکت بخش خصوصی ایجاد کرده و قرار است تا یک کانتینر محصول از طریق بند چابهار وارد کشور و پس از انجام اقدامات لازم، وارد بازار شود.

پیمان‌پاک، ایجاد اشتغال برای جوانان بومی شهر چابهار را یکی از اهداف اصلی اجرای طرح مذکور عنوان کرد.

 منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.