وزیر امــور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: کارکرد سپاه حفاظت از مرزها و انقلاب است و بحثهایی که گفته می‌شود اقتصاد کشور وابسته به سپاه است از اساس زیر سؤال بوده و نادرست است.

آرش خلیل خانه /

وزیر امــور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: کارکرد سپاه حفاظت از مرزها و انقلاب است و بحثهایی که گفته می‌شود اقتصاد کشور وابسته به سپاه است از اساس زیر سؤال بوده و نادرست است.

 فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره فضا ســازی شبکه‌های ضد انقلاب از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و شبکه ایران اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی در مورد سهم ۴۰ تا ۶۰ درصدی سپاه در اقتصاد ایران و در نتیجه تأثیر گسترده اقدام آمریکا در قراردادن سپاه در فهرســت گروههای تروریستی بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: این ادعایی گزاف و بیهوده است. مگر می‌شود ۴۰ تا ۶۰ درصد اقتصاد در دســت سپاه باشد؟ حال آنکه ارقامی که در این شبکه‌ها گفته می‌شــود را اگر جمع ببندیم به ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد هم میرسد. این درحالی اســت که آنها همزمان مدعی هستند که ۷۰ تا ۸۰ درصد اقتصاد در دست دولت است.

 وزیر اقتصاد با طرح این پرسش که پس ســهم بخش خصوصی چه می‌شود، اضافه کرد: در حالی که بخش خدمات، کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و اصناف در دست بخش خصوصی است.

دژپسند با تأکید بر اینکه به این آمارها نباید اعتماد کرد، گفت: کارکرد ســپاه حفاظت از مرزها و انقلاب است. مردم ۴۰ ســال با سپاه زندگی می‌کنند و براساس سخنان رئیس جمهوری مردم و سپاه رابطه دو طرفه دارند و اقتصاد ما نیز اقتصاد متزلزلی نیست که با ادعای کاذب متضرر شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم به طرح ادغام بانک‌های نظامی اشــاره کرد و اظهارداشــت: فرایند ادغام بانک‌های نظامی با بانکهای دولتی در حال انجام است؛ بنابراین نیرویهای نظامی بانکی نیز نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء به صورت پیمانکاری طرح‌هایی اجرا می‌کند و در این مسیر گاه براساس مطالبات خود واگذاری‌هایی به آنها صــورت میگیرد که پس از مدتی نیز آن را واگذار میکند.

دژپســند درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر تصمیم دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات کالای اساسی نیــز گفت: دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد و مدتی اســت که آثار حذف ارز یارانهای را بررســی می‌کنیم، اما در هر تغییری سیاست کلی این است که رفاه مردم آسیب نبیند.

 وزیر اقتصاد در مورد آخرین اقدامات این وزارتخانه برای کمک به سیل‌زدگان، گفت: مصوبه‌ای از دولت گرفتیم که مؤدیان مالیاتی که خسارت بیش از ۵۰ درصد داشته‌اند، بدهی مالیاتیشان بخشوده شــود.

 وی گفت: برای کمک به مناطق سیلزده تأمین اعتبارات مــورد نیــاز را از طریق تنخواه آغاز کردهایم و از ابتدای ســال به استانهای سیل‌زده این پرداخت انجام شده است.

بخش بعدی کار تأمین اعتبار در بخش گسترده‌تر است که برای آن بخشنامه صادر شــد که آن هم با توجه به شرایط هر استان به پرداخت اعتبارات می‌پردازیم.

 دژپسند با بیان اینکه دولت ارقامی را با نرخ ترجیحی برای پرداخت تســهیلات بانکی به مناطق سیل زده در نظر گرفته است، گفت: بقیه این میزان هم توسط دولت از بودجه عمومی پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.