مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: امروز ۴کامیون محموله کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده داخلی و افغانستان ارسال خواهد شد.

ارسال کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده داخلی و افغانستان
به گزارش قدس آنلاین، سید علی قاسمی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: امروز ۴ کامیون محموله شامل کمک‌هایی از موسسات خیریه داخلی و خارجی و اقلام تهیه شده از طرف این اداره کل به استان‌های سیل‌زده کشور و افغانستان ارسال می‌شود.
وی در مراسم ارسال ۴ کامیون محموله کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده داخلی و افغانستان با بیان اینکه امسال بارش نزولات جوی بی‌سابقه در کشور سبب وقوع سیل و حوادث ناگواری در سه استان کشور شد، تصریح کرد: این اتفاق ناگوار سبب شد تا براساس حس نوع‌دوستی و برادری ما با کمک موسسات و تشکل‌های خارجی استان کمک‌های قابل‌توجهی را با توجه به نیاز اعلام شده توسط استان‌های سیل‌زده بود، تهیه کنیم و به این مناطق بفرستیم.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت:  بخش‌قابل توجهی از این اقلام که از سوی تشکل‌ها و موسسات کشورهای خارجی مقیم استان جمع‌آوری شده، همچنین، بخش دیگری از این کمک‌ها از سوی اداره کل امور اتباع خراسان رضوی تهیه شده است.
قاسمی افزود: این اقلام شامل انواع ارزاق خوراکی، البسه، پتو، چادر، مواد شوینده و بهداشتی و ملزومات مورد نیاز سیل‌زدگان است، ما امروز به سرعت پس از بارگیری این محموله‌ها را به مناطق سیل‌زده کشور و طی ۴ کامیون از طریق وزارت امور خارجه و کنسول‌گری افغانستان به این کشور ارسال می‌کنیم.
وی در خصوص مبلغ هزینه شده برای تهیه این اقلام اظهار داشت: حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه برای تهیه این اقلام برآورد شده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: ما آمادگی این را داریم که اگر بازهم تشکل‌ها اقلام و محموله‌های کمکی دیگری را تهیه کردند مجدد این کمک‌ها را سازماندهی کنیم، با هزینه خودمان به مناطق سیل‌زده ایران و افغانستان ارسال کنیم.

کشته شدن بیش از ۲۵ نفر در افغانستان بر اثر وقوع سیل

سید اسدالله حیدری رئیس امور مهاجرین در کنسول‌گری جمهوری اسلامی افغانستان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه متاسفانه سیل در افغانستان به‌خصوص در استان‌های مجاور با مرز ایران مانند هرات و نیمروز خسارات و تلفات بسیاری برجای گذاشته است، گفت: سیل چند روز گذشته در این کشور متاسفانه سبب کشته شدن ۲۵ تا ۳۰ نفر و مفقودالاثر شدن ۸ تا ۱۰ نفر از هموطنان ما شده است.
وی در خصوص اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده تصریح کرد: سیل همه چیز را از بین برده و مردم این مناطق همه موارد نیاز دارند، اما از جمله اقلامی که به شدت مورد نیاز است، می‌توان به مواد خوراکی، پوشاک، چادر، پتو، مواد شوینده و بهداشتی اشاره کرد.
رئیس امور مهاجرین در کنسول‌گری جمهوری اسلامی افغانستان در مورد کمک‌های اهدایی از سوی جمهوری اسلامی ایران به مردم سیل‌زده این کشور گفت: این کمک‌ها کار نیک و خداپسندانه‌ای است که با همکاری موسسات خیریه مهاجرینی که در مشهد حاضر هستند و بخشی از آن نیز از طرف اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی تهیه شده است.
رئیس امور مهاجرین در کنسول‌گری جمهوری اسلامی افغانستان اضافه کرد: امیدواریم این پیوند دوستی ناگسستنی بین ملت ایران و افغانستان ادامه پیدا کند، ما به نمایندگی از دولت و ملت افغانستان از مردم و دولت ایران برای این کمک‌رسانی‌ها سپاسگزار هستیم.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.