نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح «هرمسجد یک خانه» که در سایه همراهی و یاری اقشار مختلف اجرا می‌شود، زمینه‌ساز وفاق ملی است.

نماینده نیشابور: طرح «هر مسجد، یک خانه» زمینه‌ساز وفاق ملی است

به گزارش قدس آنلاین ؛ هاجر چنارانی، با حمایت از طرح «هر مسجد یک خانه» اظهار کرد: این طرح به دلیل اینکه توسط فردی ارائه شد که با حضورش در منطقه از عمق فاجعه باخبر است قطعاً تأثیر زیادی در حمایت از سیل‌زدگان دارد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه گشتن به دنبال مقصران فاجعه سیل در شرایط فعلی برای مردم سودمند نیست، ابراز کرد: باید هرچه زودتر همه دست‌به‌دست هم بدهیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور درگیر مسائل خاص اقتصادی است و با فشارهای آمریکا روبه‌رو شدیم، این مشکل بر مشکل‌های دیگر افزوده شد، بنابراین باید هر چه سریع‌تر برای حل مشکلات ناشی سیل دست‌به‌کار شویم.

چنارانی با اشاره اینکه  اگر همه دست خود را به سمت دولت دراز کنیم درست نیست، افزود: جمهوری اسلامی ایران در تمامی بحران‌ها به‌خوبی توانسته با سازمان بسیج مستضعفین از عرصه‌های سخت عبور کند و قطعاً در این دوره هم می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های بسیج از پس مشکلات سربلند بیرون بیاید.

وی در خصوص اهمیت اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» یادآور شد: اینکه مساجد به‌عنوان یک پایگاه دینی، در راستای بازسازی منازل مردم سیل‌زده مشارکت می‌کند، اینکه بانک‌ها مدارس را بازسازی و نوسازی می‌کنند، در حقیقت اقدامی ارزشمند است که باعث وفاق ملی می‌شود، به‌طوری‌که در سایه این مشارکت و همراهی به یک فرد یا خانواده خسارت‌دیده فشار نمی‌آید.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه از رهبر معظم انقلاب درخواست داریم که دستور ورود نیروهای بسیج به‌منظور لایروبی مسیل‌ها و قنوات را صادر کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه رودها و قنوات زیادی در کشور دچار آب‌گرفتگی شده، باید نسبت به لایروبی مسیل‌ها و قنوات و نیز احداث دیواره ساحلی تسریع شود تا در بارش‌های آتی دچار مشکلات و گرفتاری نشویم.

چنارانی تأکیدکرد: در صحبت‌هایی که در کمیسیون‌ها داشته‌ایم قرار شده تا نمایندگان هر استان که به‌عنوان استان معین انتخاب‌شده‌اند با استفاده از نیروهای مردمی و خیران منطقه خود و با ارسال کالاهای موردنیاز مردم حمایت‌های ویژه‌ای از مناطق سیل‌زده داشته باشند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.