حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار و از توصیه‌های معظّم له بهره‌مند شدند.

توصیه‌های مهم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برای جلوگیری از اختلاس‌ها

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، صبح امروز  حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار و از توصیه‌های معظّم له بهره‌مند شدند.

در ابتدای این دیدار، رئیس محترم قوه قضائیه، گزارشی از برنامه‌های این قوّه ارائه دادند.

معظّم له نیز با تقدیر و تشکر از ایشان و همکارانشان، در بیانات مهمّی، برخی از وظایف قوه قضائیه را یادآور شده و فرمودند: کار شما بسیار مهمّ است که اگر به بهترین وجه، انجام بگیرد، منافع بسیار زیادی برای کشور و جامعه دارد.

مرجع عالیقدر، در ادامه، ویژگی‌های قضات را برشمرده و بیان داشتند: نظر به اینکه قضاوت از مناصب مهمّ و خطیر است، باید قضات از بین افراد عالم، عادل و آگاه انتخاب شوند تا بتوانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.


ایشان، با اشاره به برخی بایدها و نبایدهای قوه قضائیه، فرمودند: این قوه باید کاری کند که اعتماد مردم حفظ شود، یعنی چنان عالمانه، عادلانه و آگاهانه رفتار نماید که مردم عزیز ما، برای احقاق حقّ خود به آنجا مراجعه و قوّه قضائیه را مورد اعتماد خویش بدانند.

مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به جایگاه مردم فرمودند: در همه برنامه‌ها باید به این جایگاه توجّه داشت. در روند قضایی باید آبروی مردم کاملاً محفوظ بماند. عدالت هم به طور کامل و بدون تبعیض باید برای همگان اجرا شود.


آیت الله العظمی صافی قسمت دیگری از سخنان خود را به موضوع مجازات حبس اختصاص داده و افزودند: بارها گفته‌ایم که زندانی‌کردن بدهکاران مالی از جمله برای مهریه، وجه شرعی ندارد و چنانچه بدهکاری، معسر و مفلس شناخته شد، باید احکام شرع برای او اجرا شود و حقّ حبس او را نداریم.

ایشان، حفظ امنیت سرمایه و اموال مردم را از مهمترین وظایف قوه قضائیه برشمرده و فرمودند: اخباری که از اختلاس‌ها و دزدی‌ها شنیده می‌شود بسیار نگران‌کننده است. شما باید جدّی وارد شده و جلوی اختلاس‌ها را بگیرید. البته اقدام مهم‌تر اینکه بستر و زمینه اختلاس و دزدی از سیستم اقتصادی کشور برطرف شود.

 

مطمئن باشید اقتدار شما در جلوگیری از اختلاس‌ها، نقش زیادی در رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد داشت‌.


مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه‌های خود به رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه، فرمودند: یکی دیگر از وظایف مهم قوه قضائیه بخصوص دادستان‌های محترم به عنوان مدعی العموم، جلوگیری از اعمال خلاف شرع و ملاهی و مناهی است که توسط عده‌ای از افراد انجام می‌گیرد. باید با تدبیر و اقتدار، جلوی این امور خلاف گرفته شود تا جامعه، پاک بماند و مردم در آسایش و رفاه زیر سایه احکام نورانی اسلام زندگی نمایند.

معظّم له در پایان این دیدار، فرمودند: کار مهمّی به حضرتعالی و همکاران محترمتان واگذار شده است که امیدوارم بتوانید با تدبیر و اجرای دقیق احکام اسلام، به ملّت شریف و عزیز ایران به نحو احسن خدمت نمایید و موجبات رضایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آورید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.